суббота, 1 ноября 2014 г.

Prírodné jednoduchosť "umenie a remeslá" 2006-10-28 15:36:53

Výstavby a rekonštrukcie.








Prírodné jednoduchosť "umenie a remeslá"
2006-10-28 15:36:53

S prvou otázkou sme začali sériu článkov o histórii dizajnu pod názvom "Archív". Na túto tému písané v objeme výskumu, hory populárnej literatúry a nespočetné množstvo článkov. Navyše, dejiny dizajnu je zložitý proces, v ktorom sú prepojené s mená, dátumy, trendov, smerov, štýlov a o'objekty. Štart je ťažké definovať: to je stratený medzi dejín výtvarného a dekoratívneho umenia a priamo závisí na udalosti a zmeny v spoločnosti. Na konci tohto procesu nie je len darček, ktorý sa nikdy nezastaví prekvapujúce množstvo nápadov a trendov, ktoré sa menia navzájom s veľkou rýchlosťou. Rozlúštiť tento dynamický loptu a nájsť konštanty vystopovať pôvod určité myšlienky a určiť vplyv na prijaté úvery a pôžičky, inovácie a prerábky-v skratke, snažte sa, aby vaše vlastné mozaiky z rôznorodých brilantné kúsky informácií - tak veľký záujem, ktorý viedol k vzniku tohto stĺpca. Všetky archívu nie je len zásob starých, pokryté prachom dokumenty, ale skôr zameranie informácie-kompatibilita'je spojená s konkrétnym mieste (či už sedem'I, rodu alebo mesto, krajina). Náš Archív je studnicou kľúčové fakty z histórie, že nie len ovplyvnil vývoj svetového dizajnu, ale tiež ovplyvnila históriu dizajnu v Ukrajine, ako aj tendencie ukrajinskej dizajn a ovplyvnila vývoj dizajnu na svete. Štruktúra "Archív" - diachrony: samostatné dokumenty navlečený na časovej osi dvadsiateho storočia, vytvára trojrozmerný priestor, otvorený rozmanité interpretácie. Pozornosť sa zameriava nie len na mená a štýly, ale aj o Všeobecných spoločensko-kultúrnej situácie, ktorá určuje vzory vývoj umenia vo Všeobecnosti, funkcie a správanie spotrebiteľov a výrobcov, vzťahy medzi módou, inovácie a úspech. Dve archív časť, súčasne predstavujú dejiny svetového a domáceho dizajn, vytvoriť viac o'stručný obraz našej doby. História moderného dizajnu, ako aj vo Všeobecnosti celú históriu dvadsiateho storočia, pochádza z revolučných udalostí, myšlienok a osobnosti storočia panny'Atadzhanova. Jedným z najvýznamnejších trendov umenie XX. storočia - modernizmus je určená tvár modernosti, vznikla v Anglicku v polovici XIX storočia, z ušľachtilých a trochu naivný začiatky Pohyb umenie a remeslá. A tak, storočia panny'atacati. Európe. Anglicko. Rozkvete Viktoriánskom štýle. Módny luxus, bohatstvo, overkill. Ak nábytok je niečo monumentálne, ťažké, vyrezávané. Ak tkanivo je potom ťažko zdobených. Ak inter'EP - povinné'nevyhnutne multi-disciplinárnych a nervózny. A ako vázy, figúrky, Ruski, svadobný prsteň, fringe, a nie reči. Všetky to poznáme z Dickens a Austen, Thackeray a Bronte. A nie len o tom rozpráva anglicky Viktoriánskej literatúry -, ale aj o vzniku novej Britskej majetky na rôznych kontinentoch, autoritu a moc, právo byť prvý a najlepší. Táto situácia plný komfort a absolútnu moc, ako sa to často stáva v histórii, narodil akútna únava, strata, obmedzené použitie, alebo paradisvanessa, ktorá sa zaoberá a kreativitu, a život sám. V Anglicku v polovici minulého storočia sa tento pocit vyprovokoval nápad, ktorý dal pojem "dizajn" v jeho súčasnom význame a bola zakotvená v Pohyb umenie a remeslá. V roku 1861, William Morris, inšpirovaný myšlienkami Jána Raskin a patrí do rovnakej pre-Raphaelite Brotherhood, založil firmu Morris & Co. Zahŕňa pridružených Morris, ktorí s pomocou nový prístup k výrobe predmety dennej potreby - riad, nábytok, textílie a dekorácie priestorov, ktoré chceli zmeniť postoj dekoratívne umenie a remeslá. Hodnotu ľudskej práce, individuálnu tvorivosť, čestnosti a morálky autora sú nové základy dekoratívne umenie na William Morris. Jednoduchosť, harmóniu, funkčnosť, prirodzenosť sú nových umeleckých princípov. V období priemyselnej revolúcie Pohyb umenie a remeslá vráti na obežnej dráhe výrobu Tvorca, umelec a majster-remeselník v jednej osobe. Ale možno najdôležitejšie a revolučný počin William Morris a jeho sprievod bola vyhlásená rovnosť v poriadku a dekoratívne umenie. Oni najprv spochybnili hierarchii Royal Academy of arts, bola stanovená maľovanie na popredné miesto medzi všetkými umenie a sochárstvo a špeciálne, dekoratívne umenie, a nakoniec, pomocné miesto. Právo na volania architektúry, hrnčiarstvo, rezbárstvo, farebné sklo, drevo, sklo, textílie, atď., "umenie" nech objekt dizajn, zdobenie a architektúra ak chcete otvoriť svoju vlastnú históriu s jej osobnosti a diela. Prvý veľký projekt William Morris bol jeho vlastný dom, Red dom v Bexley, navrhol Philip Webb a plne zariadené s Maurice a jeho kolegovia. Výšivky, nástenné maľby, trezory sklenené panely v štýle pre-Raphaelite a nábytok, zdobené s rastlinnými motívmi. Tak, to je v Štúdiu Maurice narodil pojem "total protection" - dom, ako hotové umelecké diela, kde sa všetko o'objekty a prvky inter'szz vytvoril jeden autor. Charles Ashby, stúpenec Morris a zakladateľ Spolku a škola remesiel, išiel dole v histórii vďaka jeho striebro. Zaoblené línie a tkať prírodné vzory na strieborné nádoby Ashby mal silný vplyv na Viedenskej odtrhnutie a secesie. A predstava, rustikálny spoločenstva remeselníkov, komponentu s prírodou celku a prispôsobiť jej motívy pre jeho diela - Cechu plavidlá, sa stal veľmi populárny v USA, kde sa myšlienka, že "umenie a remeslá" vyhral druhý domov. V 1870-80-tych rokoch v usa - krajina, kde aktívne vytvárať masovú výrobu rovnakého typu nízku kvalitu, domáce spotrebiče, - zrno William Morris nájsť živnú pôdu. A po prehliadke Oscar Wilde v 120 mestách Ameriky diela Amerického umenia a remesiel" je definovaný v Móde. Wilde hovoril hrozné jednotvárnosti Americkej architektúry, bledá, bez autorstvo kópie architektúra staroveku, - o potrebe "stretnutie umelcov a remeselníkov", o krásu, pohodlie a jednoduchosť. Výsledkom je najznámejší predstaviteľ Americkej Pohyb sa stáva (v jeho ranom období) Frank Lloyd Wright - legenda Americkej architektúry a dizajnu. Nápady rustikálny spoločenstva prijíma Gustáva STL. Organizuje spoločenstva a remeselné dielne, v Syracuse, new York, a v roku 1901, kedy začne robiť veľmi vplyvný časopis "Magister" (Remeselník). Prostredie Stkl podporovať jednoduchosť a návrat k prírode "pôvodného" - formuláre, ktoré sú na pôvodu sám of American art. Ďalšie známe spoločenstva "umenie a remeslá", založil Alberta Hubbard v roku 1893, boli roycrofters. Oni boli len spoločenstva, ktorý nie len že sa dosiahnutý hospodársky úspech a stal pútnickým miestom turistov už na začiatku XX storočia, ale bola zachovaná až do dnes. Aktuálne roycrofters slávny medeného riadu. Myšlienka jednoduchosť, prirodzenosť, obchod na pohodlie, ručné ™ 'objekty boli typické pre obe verzie Pohyb, zatiaľ čo Americká verzia bola rôznych záujmových viac demokracie ako na kreatívne strane "umenie a remeslá". Na začiatku XX storočia myšlienky Pohyb umenie a remeslá ekologicky zapísané v umení, predovšetkým Európskych. Art Nouveau vo Francúzsku, Jugendstil v Nemecku, ruský art Nouveau a modernizmus (a funkcionalizmus a konštruktivizmu, futurism, medzinárodný štýl, minimalizmus a mnoho iných "isms") pochádzajú z inovácií Pohyb umenie a remeslá. Narodil Pohyb pojmy dizajn ako prírodný fúzie umelec a majster remeselník, vízie a schopnosti, "vysokého" umenia a utilitarianism a určuje vnímanie dizajnu v dvadsiateho storočia, a jeho hlavné zložky. Postoj Morris, že "remeslo stúpa a zbavený mechanických, obessilennaya účinok, a vysoké umenie prestáva byť vrecko na hračky niekoľko, zväčša tvarované svojej histórii moderného dizajnu.
ZDROJ: Archidea

Zdroj: http://stroymart. com. ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика