суббота, 1 ноября 2014 г.

"Myslenie o architektúre a muž," 2006-10-28 15:43:23

Výstavby a rekonštrukcie.








"Myslenie o architektúre a muž,"
2006-10-28 15:43:23

Od začiatku 80-tych rokoch minulého storočia ľudstvo začali pohybovať od Všeobecné, abstraktné hovoriť o životné prostredie na rozvoj špecifických environmentálnych usmernení pre ich aplikáciu v urbanistická a architektonická prax. Dnes, dizajnéri sa pokúsiť analyzovať všetky formy životného prostredia, vplyv na človeka, či žiarenie zemského vnútra alebo podzemných vodných tokov, biochemické účinky malých dávok toxíny sa uvoľňujú z povrchu materiálov, alebo vplyv elektromagnetických polí vyžiarená bezdrôtovými telefónmi. Osobitné miesto v súčasnosti drží ekológie umelo vytvorené vizuálne prostredie, alebo video-ekológia. Zakladateľ tejto vedecký smer, je ruský vedec Storočia A. Filin, biológ, vzdelávania, Riaditeľ Moskovskej center "video-ekológia". Ale niektoré kreatívnych ľudí ísť ďalej, vzhľadom vytvorený odborníkmi z architektonické prostredie nielen ako miesto, v ktorom tvoriť a rozvíjať sa v spirituality, ale aj ako liek, a harmonizuje ľudskej osobnosti. Ako Christopher deň, úvah, ktoré na túto tému je uvedené v knihe "Miesto, kde sa duša prebýva. Architektúra a prostredie ako liek ". Vzhľadom na extrémne naliehavosť témy a na Ukrajine ponúkame niektoré úryvky z jeho diel. Architektúra: kto to potrebuje? Vo svete, kde čas sú peniaze, je to už dlho sídlo: menej starostlivosti je investovali do budov, či už je to dizajn, konštrukcia alebo použitie, takže je to lacnejšie. Ale pretože ľudia nemajú radi budovy, ktoré vyzerajú lacné, v prípade, že sú "fiktívne", počnúc tehla, ktorým čelí a dokončovacie s dverami na kartónovej rám, z nábytku z dreva, drevotriesky a na označenom-sklo okna hlavná fasáda s "uloženie" zadnej fasády. My sme rýchle vybudovanie sveta, v ktorom klamlivé zahŕňa stali kryt pre otvorenosť, s akou starostlivosťou vysídlených vrátiť. Ale je to svet, kde ľudia trávia väčšinu svojho života, v ktorom deti rásť a učiť sa hodnôt, ktoré slúžia na ich podporu počas celého života. Rudolf Steiner veril, že svet je presne leží a zločinov, koľko prázdne priestory v objekte chýbajúce čl. Na rozdiel od architekta, takmer nikto si myslia architektúraale všetci cítime. Nie pri pohľade na miestach, konkrétne sme sa absorbujú všetky zmysly. Tam sú miesta, kde sa vonkajšieho sveta, represií a devastates nás náramne, to nie je prekvapujúce, že iní sa pozerá na úľavu v jeho vnútro cez rôzne umelé stimuly. Ak je obmedzený na vlastnosti architektonické prostredie, budete musieť priznať, že hlavným trendom XX storočia bolo vytvoriť formuláre, priestor, línie, farby a rozmery (nehovoriac o stave ovzdušia, hluku, elektrické polia, atď.), ktorí sú mŕtvi v prírode. Architektúra môže potlačiť život, ak budeme mať na pamäti, ani nejaký zmysel a prirodzenú ľudskú pocit túžby po slobode. Na niektorých miestach sa človek cíti, nie celý občana, ale len štatistickej jednotky; v iných budov sa týči nad hlavou s výrazom hrozbu. Potenciálne, architektúra je veľmi nebezpečná zbraň. Prostredie môže byť použitý na manipuláciu s ľuďmi: sme pripravení vnímať prostredie ako fakt a tak málokedy ho rozpoznať, že môžu byť použité na ovplyvňujú naše správanie. Avšak architektúra, hoci vychádza z mŕtvych materiál, nie je povinné'musí byť mŕtvy, to môže byť naplnený život. Vytvorte prvky a SV'ASCI medzi nimi môže "spievať", a ľudské srdce môže byť vypočutý v rezonancie tejto melódiu. POMÔCŤ "BM" Christopher deň - sochár a architekt, jeden z priaznivcov šírenie a rozvoj v Európe anthroposophic prírodnej filozofie, sa na podnet Goetheho. Táto filozofia má prežil svetovej vojny a hospodárskej krízy. Ona je dnes nažive, a "humánne" architektúra je jeho net'dreňový časť. Okrem architektonickej činnosti, v ktorých Christopher deň stelesňuje zásady ekologického, on popredný poradenské programy pre rozvoj a úprava prostredia, či Exter'EP alebo inter'jer. Jeho diela sú získal niekoľko ocenení, vrátane ceny Princa z Walesu. Ako lektor bol pozvaný do mnohých krajín sveta. V roku 1993, Christopher deň bol hosťom Akadémie mestského prostredia v Moskve a dal prednáška na architektonické Inštitútu Moskva. Vakulivka "duše miesto" Architektúra priamo ovplyvňuje jemné, ale odlišné "dušu na mieste", ktorý sa skladá z takého počtu komponentov, ktoré pokrývajú v zmysle nemôže. Miesto nie je schopný hovoriť slová, ale môžeme počúvať, čo ho žiada, aby ho poznali. Miesto môže byť ospalý a ticho, vôňa ihličia, byť priateľský. Už v tejto mix zmyselných dojmov, ktoré sa vzťahujú historické Asociácie: "za tieto hodiny sú vždy splnené v láske", "tu bol kedysi veľký lodenice"... Vo Všeobecnosti, začneme si uvedomovať, že toto miesto má niečo zvláštne, špecifické spôsob, ako sa vyvíja a mení, ale pevné pred prúd malé zmeny. Táto vlastnosť sa nazýva duša na mieste. Na každá stránka by mala mať svoju vlastnú dušu, lebo každý človek je, ak to bolo zničené neslušné a nevhodné invázie. Priestor existuje žiť v ňom. O'objekty sú zmrazené nápady. Niektoré majú život dáva silu, iní, najmä ak sú dostatočne veľké, vyhrážanie sa, ovládnuť, ukradnúť slnečné svetlo z jeho obrovskej tieň. Skutočný problém je, že náš postoj, aby všetky tieto veci sú dulled. Naučili sme sa ignorovať hluku a zlá kvalita ovzdušia, ostrý rozpor medzi zhruba definovať formy. Našli sme nejaký imunitu negatívne sily v ich vlastnom prostredí a to je dôvod, prečo sa to stáva pre nás tak deštruktívne. Občania ostrejšie dialekt ako vidieckych obyvateľov. Napríklad jazykové, sociálne cítenie v meste tvrdeného škaredosti prostredie. Učíme sa myslieť v prvom rade na estetiku viditeľné, pretože vízia je mnoho-krát silnejšie ako iné zmysly, nové vnímanie krásne, alebo škaredé zahŕňa všetky orgány. Len zlúčia do jedného, začnú nám povedať niečo o zásadný charakter miesta. Keď zmyslový zážitok sa hádajú medzi sebou, č prináša prostredia v poradí nie je schopný ísť nad rámec čisto kozmetiky. Lietadlo môže byť prirovnávaná k krásnych vtákov, ale znie to rôzne. Krásna budova, vložené v krásnej krajine, môže byť nezmysel, ak je určené na hlučnom linky. Bombardovanie hluku je všetko, čo je tu cítiť! Pocit všetky spolu dávajú obraz o skutočnosti, ktoré nie je schopný primerane sprostredkovať č pocity samostatne; reality, ktoré nazývame duše, osoby, udalosti alebo miesto. Nie vzhľad, a ani pohodlie, a to duša miesto poskytuje nás najväčší vplyv. Ak chcete skoncovať s cieľom poškodiť architektúry, keď ona dáva narodenia miesto, kde sa odošle mráz po chrbte, alebo ochorie. Dnes ľudia sú pripravení obviňujú, hluk, klimatizácia, mŕtvy, žiarivkové osvetlenie, kŕčovito v dave, vonia, ale, nakoniec, sa datuje do architektúre, to obehu tokov alebo akustika, produkcia toxínov dokončovacie materiály, farby alebo detail vzory a umeleckú predstavu o vesmíre. Minulosť a budúcnosť v architektúre Nie venovať pozornosť tok minulý čas, potom, ak sa chcete pripojiť vandali; príliš veľa sústrediť sa na to - robiť nezmyselné Sorochyntsi alebo hlúpy vazrojdenska. Staré budovy sú zriedka jednoducho múzejné exponáty určitej doby. Majú fyzickej prítomnosti rôznych časov až do súčasnosti nesú viditeľné a neviditeľné odtlačok počet ľudí, ktorí po sebe nasledujúce životný štýl a hodnotových systémov. Pri tomto harmonickom slede a nové postavený skôr, na základe minulosti ako tramples na a útržky animova ho z korenového systému budovy sú prináša kúzlo a pritiahnuť oko. Hovorí sa o objekte platí pre krajiny, po tom všetkom, čo sme budova, súčasťou existujúcich prírodných a mestskej krajiny tvorili dlhé historického procesu. To, čo sa bežne označuje ako dej je v skutočnosti miesto, kde sa história má podľa svojej vlastnej duše. V meste bez minulosti, sociálne rozpory samozrejme ostrejšie, a potrebujete niekoľko generácií, s cieľom stabilizovať. Zachované historické miesta trochu lepšie: žiť v nich znamená dusiť z nedostatku miesta a falošné kozmetiky. Minulosť a budúcnosť sa navzájom potrebujú: hovorí, minulosti a budúcnosti inšpiruje. V mieste styku by mal byť prítomný, tvoril v minulosti a budovaniu budúcnosti. Ale mať harmonický, nové by mali byť organické k rozvoju toho, čo tu už je, nie je cudzinec, cudzinec. Architektúry orientovanej na liečenie Architektúry silne ovplyvňuje atmosféru miesta, na človeka a jeho vedomia, a, nakoniec, na celý svet. Negatívny vplyv architektúra môže dosiahnuť také množstvo, že je namieste myslieť si, vedome, aby bolo nie menej pozitívny vplyv. Všetko, čo so sebou nesie ďalekosiahle dôsledky, ktoré nevyhnutne niesť zodpovednosť. Architektúra je zodpovedný za zníženie znečistenia životného prostredia a biologické dôsledky pre obyvateľov domu. Každý vie, že ľudské telo môže byť opísaný ako fyzický objekt, znalosť, ktorá je nevyhnutná, keď potrebujete dosiahnuť polica, pohodlné sedadlá, na prevenciu bolestí chrbta, atď., Ergonómia a fsome stali snoozefest, a všetky architekt sa môže naučiť potrebné informácie z antropometrické odkaz. Architektúra je v pozícii, dnes na posilnenie zdravia'I, udržiavanie dobre regulovaného prostredia - ani príliš teplé, ani príliš zima, ani príliš svetlý alebo príliš tmavý. Rôzne typy vykurovania a osvetlenia sú vnímané ako zdravé alebo nie, atraktívny, alebo nepríjemné. Napríklad, svetlo z dvoch Windows sa nachádzajú na rôznych steny, dáva pokrytie mocnú životnú silu. Ako nasýtenia život, svetlo, musí byť rovnako a biologické a ich duševné zdravie'I. Fyziologické a estetické efekty, sú neoddeliteľné. Vo svetle horiaceho dreva rovnakom rozsahu ako slnko. Jeho sálavé teplo myslieť a telo a duša je vždy väčšia než iný. Nie je náhodnosť, ktorá je v nás istotu, že kontakt s obývacou svetlo a teplo pre nás charitu, to je prípad v prísne biologického hľadiska. Veda stavebnej biológie je ešte stále v plienkach, a mnoho z jeho úspechy sú odvolať, najmä priemyslu, výroby, ktorý je v ohrození. Ale aj s nedostatkom nespochybniteľné vedecké dôkazy, sme do určitej miery schopní zistiť pocit, rozlíšiť zdravé od chorých. Na konci, cestovný ruch úplne závisí na dostupnosti na miestach, ktoré sa ľudia rozhodnú navštíviť s jedným cieľom - vidieť, cítiť, celej bytosti. Architektonické psychológia skúma environmentálne požiadavky na miestach, kde sme dobre, kde sa môžeme cítiť "ako doma", alebo jednoducho komunikovať, atď., Vo Všeobecnosti sme však len zriedka, treba sa pozrieť do osobitnej knihy, ktoré chcete vedieť, čo by sa efekt z návrh riešenia. Jasne, každý má svoje vlastné preferencie a združení, takže budete musieť snažiť, aby rozdiel medzi tým, čo je osobné alebo určitej kultúry, od všeobecných ľudských reakcií. Je známe, že veríme, že pohreb čierna, zatiaľ čo na Východe rovnakú úlohu hrá biela. Vo Všeobecnosti však farby sú fyziologické vlastnosti a majú psychologický vplyv, z ktorej nikto nie je chránené, bez ohľadu na to, osobné fóbie alebo výhody. V geometrii pozrite si podobné univerzálne účinky: v pomere, pretože sú založené na meraní ľudského tela, rozsahu, a to aj na rýchlosti. Dnes sme si vedomí, že v mnohých kvalitatívnych charakteristík prostredia robiť, aby všetci ľudia rovnaký vplyv. Pomocou tohto prístupu, ktoré sa môžu vyvinúť určitý druh slovníka vlastnosti, určiť prostriedky, ktoré vyživujú duše. Architektúra ako umenie Pohybu funkcia vyžaduje, aby sme sa pestuje zmysel pre krásu. Naša kultúra má tendenciu potlačiť tento pocit. Raz to bolo tak silné, že úplne obyčajní ľudia jednoducho nemohli dovoliť vyrába svoje produkty - lyžice, vozíky, lode, a dokonca aj dom vyzeral škaredo. Umožniť by to byť rovná zločin proti sebe. Utility a krása boli neoddeliteľné. V dnešnej dobe krásu a užitočnosť zaobchádzať ako s úplne inej reality: nikto nepochybuje výhody, zatiaľ čo krása je považované za Doplatok, je bezvýznamné do hlavného kruhu života týka. K dispozícii výkonný nástroj pre výrobné množstvá, a nadmerných množstvách, zatiaľ čo kvalita je sekundárne. Ak prostredia, neposkytne potrebnú potravu pre dušu, v popredí ukazuje mor náš čas - závislosť. Závislosť na drogách alebo drogy, alkohol, televízia alebo spotrebiteľa o závod. Je ľahké urobiť obrovský zoznam "prirodzené požiadavky"na opis našej niekedy-meniace sa nálady, ale medzi nimi sú ďalšie úzke arch, čo by malo byť obsiahnuté v našom prostredí, takže môžeme nájsť ako podporu. Na celý, už dávno tam sú dve rovnobežné čiary v architektúre je najviac vysoké a nízke. V prvej sú základom všetkých kozmických zákonov - jeho proporcie, geometria, klasická oblasť prvkov, ktoré vyjadrujú všeobecné princípy: korelácia s pôdou a nebosvod, s vertikálne obmedzenia sa tiahne priestoru, jemne harmonizovaný formy v priestore a druhá Je cesta skvelé architektúry, ktorá je vyjadrená v chrámoch, príležitostne v palácoch alebo občianskych budov. A rozsah a podriadenosti niektoré spoločné nápady, budov, zvyčajne sa ovládnuť prostredie. Ostatné niť bola založená architektúry miesto tlačidla, ktoré je citlivé na klimatické a materiály, formy sociálnej organizácie a tradície. Tu veľká pozornosť je venovaná textúry, kombinácia materiálov, zaujímať všetkých zmyslov naraz. Ak nie robiť chyby, že je tu nová mestskej a vidieckej krajiny v teple svojej duše. Pohyb v toku vysokej architektúra je inšpirovaná myšlienkami kozmického poriadku. Tok každodenné architektúry korene v každodennom živote s jej realitou. Prvé vyžaduje rozšírené ezoterické znalosti, druhá skupina sa dozvedeli prostredníctvom robiť veci, a proces výstavby. Prvý a druhý patrí do oblasti umenia, ale žiadny z nich úplné a bez rovnováhy bez ostatné: medzi nimi by mal byť rozhovor. V tkaniva kompromis niečo určite zomrie, zatiaľ čo v rozhovore rodí niečo nové. To je v tejto "niečo" je univerzálne a unikátnu zmes do umelecké dielo. Naše životné prostredie je potenciálne najsilnejšou formou umenia, ktoré nás ovplyvňujú. To bude so sebou prinášať choroby alebo liečby závisí od nás všetkých. Mestské prostredie bez Ohľadu na to, ako niekto, mesta, alebo nie, oni sú základom našej civilizácie. Už preto, že nesmie byť pod takýmto silným tlakom komerčných, vykorisťovateľské účely, ako je často prípad. Teoreticky, mesto je miesto, kde sa kultúrne tvorivé formy práce spolu, obohacujú sa navzájom, kde sa tieto služby ekonomika je na uspokojenie potrieb s veľkou odrody a vysoký stupeň nasýtenia, ktoré obsahuje dostatok ľudí, podporuje non-ekonomické spoločné dobro. Mesto sa stane nezmyselné, ak nemajú kondenzovať v sebe, a nie živiť ducha pozemku, na ktorom žijú. To neznamená, že mestská architektúra by mala hrať miestnom štýle, je fakt, že charakter regiónu by sa mohla premietnuť do umelé prostredie vytvorené mesta. Veľké aglomerácie, ktoré už nie reagovať na signály z ich štvrti, potlačiť ho. A napriek tomu, Paríž presne vyjadruje ducha Francúzsko, Edinburghu, Škótsko, Washington - USA, Bristol - West of England. Kancelária zaoberajúca dopravné výroba architektonických riešení, viac zaujímajú o "obraz" zákazníka ako osobnosť miesto, "import" Všeobecného medzinárodného štýl, oni zbaviť zakotvenia, identity srdci regiónu, slúžil ako jadro jeho hospodárskeho, kultúrneho a spoločenského života. Ale nad to viac neosobné Centrálnej časti budovy spoločnosti národnej úrovni a dizajnérov štandard budovy majú tendenciu šetriaci režim na úkor hotové riešenia. V nadmerne veľké skupiny miest po celom svete sa veľmi mnoho z týchto pozemkov, ktoré nie sú pozvať okoloidúci sa zastaviť. Niektoré z nich úplne potlačené tranzitnej dopravy, ostatné - hluku, vetra, vôňa. Mnohé z nich sú jednoducho príliš nudné alebo ohrozujúce postavený "boxy štatistika": môže ubytovať toľko stovky alebo tisíce ľudských bytostí. Väčšina miest, ktoré existovali aspoň niekoľko generácií. Sú vniká históriu, ktorá obýva pam'lepšie ako ľudia, a predstavujú Základ, ktorý môže a mal by byť postavený. Len vtedy, keď životnej sily mesta prestanú znášať potreby-kompatibilita'spojené s tým, že a začne prudko, aby v zahraničných materiálov, nesprávne rozmer a rozsahu, individualita môžete vyhodiť do povetria a zničené. V priebehu niekoľkých desaťročí mnohých miestach s ich ľudskosti a otepľovanie duše kúzlo musel zmiznúť, že sa stalo niečo iné, zmeniť jeho charakter, začal absorbovať a vyžarovať pravdepodobne najviac negatívne vlastnosti človeka, chamtivosti, nedôvera, smäd kontrolu nad priestor. Bohužiaľ, Všeobecný trend bol čistenie alebo činností z ulice. Štvrtina sa často stáva len supermarket, z ulice, možno často vidieť reklamy na predaj v spodnej časti okna. Prejazd pozdĺž uličky s lavičkami a prejsť cez medzery medzi dvoma domami dojem zásadne iný druh. Dnes je pochopenie, že to považuje za užitočné, verní ľudia môžu mať výrazný ekonomický efekt. Pochopenie osobnej angažovanosti pri rekonštrukcii administratívnej budovy štruktúry všade zaobchádzať ako s dôležitým prvkom v tvorbe uspokojivé pracovné prostredie, ktorého dopad na efektivitu práce bola uznaná. Budovy, ktoré zlepšujú kvalitu miesto, aby majitelia ďalšiu výhodu, pretože priťahujú a zamestnancov a návštevníkov. Účinky z obytných budov, ako obchodný rozvoj, často založené na získanie maximálneho zisku, a ak tento faktor je dominantný, môže úplne narušiť ducha mesta. Každé štyri roky, jeden z hlavných miest, získa právo hostiť Olympijské hry. V meste tokov tok finančných prostriedkov, ale horúčke ničenia, stavbou cesty a parkoviská. Náklady na krátkodobé ekonomické úžitky odíde sám dlhú pamäť'Yat vytlačené na celý región. Podobný postup je uvedený v miniatúrne neustále: viac peňazí zapojené do komerčných projektov, vyšší stupeň poškodenia. Čo nás čaká zajtra? Svet zajtrajška je tvorený naše názory, naše projekty. Pre niektoré tridsať rokov, architektúra by mohli byť zničené a mesto, a veľké oblastiach mimo ich po celom svete. Aj globálnej ekológie je v ohrození, pretože ďalšie emisie a ekologické škody spôsobené architektonické riešenia. Tam je bez preháňania. Ozónová "diera" podstatne rozšírila prostredníctvom chlorfluorcarbons, ktoré sa používajú na vzduchu a výroba penovou izoláciou. Elektrickej energie, ktoré sa vynakladajú na vykurovanie budov, najmä v noci, je produkovaný jadrových elektrární. Plasty znečisťovať životné prostredie počas ich výroby, a po vás slúžiť svoj čas. Ale existujú rôzne spôsoby na vykurovanie a chladenie budov, a tam je možnosť zvoliť si stupeň znečistenia, si môžeme dovoliť. Čo systém a aké materiály sa rozhodneme, patrí do architektonického riešenia. Ale architektúry je teraz oveľa viac ako predtým, šité na mieru úlohou dostať zisk. Architektúra má schopnosť zarobiť peniaze pre svojich klientov, a to aj v prípade, ak architekt si myslí, že o to posledné. Mnoho úplne Úprimný a povedať, že budovy sú zoradené podľa ľudí, ktorí chcú zarobiť maximálny zisk, a že úlohou architekta leží priamo v službe túto potrebu. Existuje teória, podľa ktorej zameranie na ziskovosť schopní vytvoriť hospodársku základňu pre rozvoj zaostalých oblastí a oblastí. Avšak, ako prax ukazuje, zisk zničené mestá, prírodnej krajiny a vidieckych oblastí, lámal a nie jedna osoba, a nie raz rozdelili spoločnosti. V rámci obvyklých ekonomických štruktúr akékoľvek predĺženie umelca pri tvorbe veci znamená viac výdavkov. Ale v skutočnosti, si môžete postaviť lacný a krásne. V kategórií jedlo pre dušu, keď prieniku za vynikajúcu vonkajšieho plášťa, veľa z našich prostredie, v blízkosti kompletná konkurzu. Chudobných, sa nepodarilo uspieť v živote, žiť v prostredí, ktoré nemožno nazvať niečo, ale estetický katastrofa, a ich hodnotový systém, ich schopnosť cítiť a vnútornú závislosť sto krát silnejší charakter prostredia. Bohužiaľ, mnoho budov, ktoré tvoria svet okolo nás, nie povzniesť sa nad jednoduchosťou priemyselnej výroby, trvanlivosť stavebných materiálov alebo úspory ceny život dáva vlastnosti projektu a vzory. Výroba takýchto budov schválené tendencia zjednodušiť, čo je architektúry, štátnej niečoho, čo je vhodné pre fotografovanie. Vždy, keď architektúra sa snaží ovplyvniť ľudí pre sebecké motívy, alebo len nakonfigurovaný na niečo iné ako na ľudí a duchu miesta, ona je zlé, démonické sily. Nielen pre priamu konfrontáciu týchto síl, ale aj pre prináša pozitívny životný kapacity v prírodných a umelých prostredie, musíme spojiť organizovanie zásady a prvky života, racionalita a pocity rovno a krivkový, ktoré stále a prechodné, hmoty a ľahké niečo úplne iné. Dlžíme to'spojené na vytvorenie budovy a miesta s vlastnosťami, ktoré prispievajú k obnove života, údržba duchovných síl, posilnenie ducha.
ZDROJ: BudMajster

Zdroj: http://stroymart. com. ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика