пятница, 29 августа 2014 г.

Nástenné maľby

To nehovorí, ale pokrok nie je vždy napĺňa náš život s krásou. Pohodlie - Áno. Tapety, obklady a dlažby, vápenné mlieko, ktoré teraz zdobia steny a stropy prevažnej väčšiny domov. Staroveké umenie, nástenné maľby nezabudnite, sme stále v niektorých verejných inštitúcií - paláca kultúry, školy a škôlky. Nechajte zdobia steny krásnej krajiny - problematické a ešte...

Pozrite sa na obrázky. Určite by sme chceli okolitých monotónna priestor otvorený, a oživil, hral farby, vzal nás na pobreží, alebo v tropickom dažďovom pralese?

V závislosti od objektu, materiálu stenu, teplota, vlhkosť a iné technické faktory, maľovanie tradične bolo vykonané, alebo vo forme fresky (rozpustné vo vode pigmenty na mokrej omietky), alebo pomocou veľkosť-temperové farby (pigmentov v zmesi s vajcom alebo kazeinovyj lepidlo)alebo maľovať na roztavený vosk (encaustical), alebo olejovými farbami na suchú omietku. Ďalšou možnosťou - maľba na drevo'obec panel alebo na plátne, ktoré je potom nucleobase na stenu.

Historicky, v výtvarné umenie najčastejšie fresky a tempera-a-lepidlo maľovanie. Od 70. rokov minulého storočia olejové farby sa používa v Európe na farbenie a tónovanie, steny, boli vylúčený nepremokavé tempera. Ona sa dýcha lepšie, možno prať v izbovej teplote odolného olej nátery. Od 50-s tohto storočia umelcov prijali na báze vody, vodnej disperzie akrylovej farby ako najstabilnejší, jednoduché na prípravu, rýchly, aj keď stále nie je lacná.

Všetko to začalo späť s rituál obrázky, ktoré naši predkovia začali zdobiť tmavé steny jaskyne. Na začiatku III. Tisícročia pred nová éra, Egyptský umelci začali maľovať steny hrobiek scény údajné posmrtnom živote. V Minoan umenia, na ostrove Kréta, prvýkrát na stenách budov s'objavil fresky, ktoré pochádzajú z roku 1700 pred kr e..

V Rímskej domoch som storočí pred naším letopočtom. E. zachované v Pompejach, Herculaneum, Hostiteľskej, a to umelci maľované steny sú originál lícom bytu. Nástenné maľby vykonané encaustic, na čele inter'Yeri. To sa odráža nielen na chuť, kultúrna úroveň majiteľ domu, ale tiež charakterizuje jeho sociálny status, politickej príslušnosti, fyzikálne vlastnosti.

Druhý narodenia, v Európe, monumentálne maľby stien Zobov'dlhuje genius Giotto di Bondone. Jeho fresky v Aréne v kaplnke Padova urobil revolúciu v stredovekého umenia. Vynikajúci majstri fresco obraz Renesančného obdobia - fra Angelico, mazachcho, S'EPO della Francesca. Neprekonateľné výšok v tejto techniky bolo dosiahnuté tým, Leonardo da Vinci, Raphael a Michelangelo. Umelci-Mannerists verneze Paolo a Giulio Romano naučili šikovne používať v maľby vplyv ilúzie. Najväčší muralist Barokový, napísal vo olej na plátne a stromy'drevné panely, ktoré boli potom namontované na stenách a Peter Paul Rubens. Mimochodom, v latinskej wall - murus, preto umelcov, ktorí natreté steny s názvom muratli.

V XIX storočia, najvýznamnejšie z nástenné maľby sú považované za romantické Eugene Delacroix. V našom storočí, Mexickej muralist - po prvé, Diego Rivera, Jose Clemente Orozco a David Alfaro Siqueiros, - používať všetky známe techniky, vytvorili stovky monumentálne obrazy zdobené steny verejných budov v Mexico city.

Od čias Petra Veľkého v Rusku monumentálne nástenné maľby (a v inter'Yeri, a fasád) bol vzhľadom na požiadavky architektúry a bol vnímaný ako organickej časti. Na pôvod svetské žánre umenia boli pozvaní do Ruska talianskych a francúzskych majstrov. Slávnych umelcov-maliarov D. Valerian, S. Stefano Torelli, P. G. Gonzaga, D.-b Scotty, A. vig, ako aj vynikajúcich talianskych architektov F.-b Rastrelli, D. Quarenghi, hovädzí Dobytok, H. Cameron a iní pripravili skvelý galaxie ruských umelcov výtvarné umenie, ktoré bolo vykonaných spolu s nimi početné objednávky z Cisárskeho dvora.

V polovici XVIII storočia v Rusku'tam boli národné zamestnancov majstrov Európskych triedy. V ich bez problémov pracovať zlúčené do Západnej a ruskej tradície vnútornej a vonkajšej dekorácie budov. Ruský architektov O. I. Bove, Doktor historických Vied Gilardi, A. G. Grigor's, pre projekty, ktoré boli postavené mnohé verejné a súkromné budovy postihnutých požiarom v roku 1812 Moskva, venovať pozornosť výzdoba interiéru, vrátane maľované stropy a steny. Nie bez vplyvu týchto majstrov v móde sú Alfani obrazy, štýlový grisaille obrazy architektonické "blende", rôzne farebné tónovanie a steny výzdoba, v závislosti od cieľového priestoru. Tento prístup k dizajnu inter'jer povolené minimálnou námahou pre maximálny účinok.

Výber farieb, dekoratívne farbenie stropu a stien v inter'Yeri je staré remeslá nie menej ako umenie, nástenné maľby. Okrem toho sú založené na spoločných techník, rovnaké materiály. Začíname s nástenné maľby, umelec musí najprv vyriešiť problém farba stien vo Všeobecnosti.

Je známe, že každá farba v niektorých spôsobom ovplyvňuje osoba psychologicky a fyziologicky: modrá-upokojuje, stimuluje červené, žlté "poplatky" energie. V kombinácii však rovnaké farba môže byť veľmi odlišný účinok. Farebné steny, farebné odchýlky vo forme striedavé pásy, dekoratívne vlysy, nástenné ozdoby - je len zlomok umelecké Arsenal.

Výber farby a dekoratívne techniky tónovania je spôsobené mnohými faktormi. Hlavným z nich - Všeobecné štylistické nastavenie architekta, vymenovanie priestorov, stupeň prírodné svetlo, veľkosť, korelácia s priľahlých miestností, hál, chodieb a schodísk.

V obytných budovách XVIII-začiatku XX storočia výška stropov je zvyčajne 5, 5-4 M. V spálni alebo v kancelárii s vysokými stropmi osoba môže cítiť nepríjemne. Ale dosť maľovať strop trochu tmavšie ako na steny, alebo používať techniku tiene (hladký prechod odtiene tmavšie na strop pre viac svetla na stene)vizuálne zápas architektonické proporcie a aby sa priestor pohodlné.

Naopak, v moderných domácnostiach, ako aj v nízkych loft stropy - 3 m alebo menej. To vytvára v súčasnosti v miestnosti, osoby, pocit útlaku a nedostatok slobody. Problém je vyriešený výberom svetlé farby, keď maľovanie stien a stropov, a stropom by mal byť ľahší ako steny. Malebné vlys plus suterén, dekoratívne panely a steny medzi nimi v tej istej farby ako oblasť nad vlys, tiež umožňujú zvýšiť strop prostredníctvom umenia.

V miestnostiach, kde bez prirodzeného svetla, v suterénoch, kúpeľne, atď., je vyriešiť problém vnímanie priestoru iba výberom farbu stien a stropu. Farba odráža iba svetelný výkon, tak spolu s svetla farby v týchto oblastiach je potrebné organizovať umelé osvetlenie.

Určité obdobia a umelecký štýl má svoje stabilné kombinácia farieb. To, čo dáva autor Nadácia používať také pojmy, ako farby talianskej Renesancie, XVIII storočia, za vlády Kráľovnej Viktórie a king Edward, art-Deco a iné

Pre talianskej Renesancie sa vyznačuje použitím veľkého počtu prírodné pigmenty použité v fresco technika. Pridaním na rozsah farieb čiernej a bielej farby umelci vytvorili veľa tóny a odtiene. Najčastejšie boli "zem" farbách - šedá a spálené okrová a pálenú.

V Európe, XVIII storočia vnútra steny boli natreté lacné a jednoduché použitie lepidla distemper (v jej často tvorili žltá okrová alebo oxid červená). Použité a menej bežné komponenty, ako napríklad hovädzí krvi, dal hrdzavá farba ružová. Bohatí majitelia domov preferovaný temperové maľby strop, zatiaľ čo steny boli zdobené s olejovými farbami. V zložení tá pozostávala z konkrétnej pigmentom, biela a ľanový olej. Bol populárny napodobňuje štruktúru dreva cenných plemien maľované dvere, okenice, výzdoba interiéru. Spolu so spoločným kombinácie farby z bielej na žltú na konci storočia v Móde drahé farby farebné odtiene, a Šavol'kameň, pomaranč, citrón, olivový, broskyňa a modrej farby.

Až do 50-tych rokoch XIX storočia, dominantná farba anglický inter'interiérové a Exter'jer bol zelený. Na celý rozsah farieb určuje jednotlivé funkcie priestorov. Steny izby s nedostatočné prirodzené osvetlenie je zvyčajne vyrobené s červená, fialová, tmavo žltá alebo žlto-ružové. V Slnečných priestorov svetlo priluchalisya tieň, maľovanie od modrej na zelenú. V 90 rokoch nahradiť ropu a plyn, lampy prišiel elektriny. Nový typ osvetlenia led na potreby iných farieb. V Anglicku začal robiť steny miestnosti sú svetlé, často biela.

Na začiatku XX storočia, v dekoratívne vybaviť stien a stropov dostal šíriť svetlo tón. Vo Všeobecnosti, anglický inter'vnútra 20-30-tych rokoch dominovali m'krém a hnedej farby. Avšak, pastelové odtiene zelenej a chladné odtiene modrej nikdy preč z módy.

Vo veciach nástenné maľby modernej Európskej dizajnéri sa aktívne usilovať o skúsenosti predchodcov. Ale pracujú takmer výlučne zaoberá temperové a akrylových farieb. Western súkromné inter'jer pestré a rôznorodé. Nestratili popularita Alfani natreté steny v anfilada palácov, Barokovo-Rokokový krásne, alegória, dekoratívne a architektonické "blende" klasicizmu.

Ale spolu s nimi, opäť v móde, zelenina-Zoologická obrazy a nástenné maľby v duchu moderného a postmoderného (v izbách, zimné záhrady). Mnohé vybrať iluzórne maľovanie na steny v obývacej izbe. Vhodnejšie účinok okno alebo uzlu, ktorý sa tiahne na horskej krajiny, podmorské koralové útes a iné

Diel vynikajúcich umelcov Muralla Arthur Spencer Roberts sú zaujímavé nielen pre milovníkov British monumentálne maľby. Kefa master sú maľované stropy a steny v Paláci Port Lympne, postavený na začiatku storočia sir Philip Sassoon ako pobyt na recepcii a zvyšok hodnostári. Dom a okolité záhrady a parky pracoval a odpočíval Harold Wilson, Lloyd George, Winston Churchill, George Bernard Shaw, Thomas Lawrence, Charlie Chaplin a iné celebrity.

V rokoch Druhej svetovej vojny nemecké lietadlo zničené časti domu, ozdobená slávny umelec-natierač Diaghilev baletky Jose-Marie Sert katalánska. V roku 1985, na úkor Pán John Aspinall, A. Spencer Roberts vykonal rozsiahle práce na obnovenie inter'jer tzv. "beautiful room." Keď maľované stropy a steny, ktoré použil, scény zo života voľne žijúcich zvierat. Ako zviera umelec A. Spencer Roberts skúsenosti počas vojny v podhorí's Himalájach. Mal ísť do džungle, kde on pozoroval návyky z voľne žijúcich zvierat. Na steny a stropy, priestranný interiér, "beautiful room" majster namaľoval viac ako 220 druhov zvierat a vtákov. A to všetko na pozadí majestátne zasnežené hory z tropickej džungli na brehu hlbokej rieky.

Farebné prevedenie steny a stropy, vyžaduje nie len od umelca-natierač, ale aj na zákazníka špecifické znalosti o existujúcich štýlov. Úlohou steny dizajn profesionálov. To sa stáva oveľa ťažšie, ak inter'Yeri bude aj maľovaný strop.

Teraz dopyt po stene a stropné maľby rastie. Bohužiaľ, nie je veľa umelcov, sú veľmi profesionálne a štýlové to zvládnuť. Dúfajme, že dopyt bude generovať ponuku a zdvihnite ho hore život je krásny a staré umenie.

Zdroj: www. interior. com. ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика