пятница, 29 августа 2014 г.

Japonskej architektúry zmeniť architektonické pamiatky po Meiji revolúcie 2006-11-14 12:08:30

Výstavby a rekonštrukcie.

Japonskej architektúry zmeniť architektonické pamiatky po Meiji revolúcie
2006-11-14 12:08:30

Japonskej architektúry, "varvina" na dlhú dobu vo vlastnej šťave, len 150 rokmi začiatku široko používaných Európskych zásad územného plánovania. Stalo sa to po Meiji revolúcie v roku 1868. Avšak, aj dnes Japonských umelcov často používajú tradičné metódy konštrukcie, ako vysoko seizmicita z Ostrovov má vplyv na ich činnosť. Stopy po najstarších osád na Japonské súostrovie zo dňa Kam'drevené veku (Neolitu), hoci vedci sa domnievajú, že toto územie bolo osídlené v časoch paleolith. Dnes v Japonsku objavil veľký počet pohrebných dôvody, tu uvedené ako "kofun" (najväčšie z nich patrí V storočí ). Je zaujímavé, že Japonci hrobiek vládcov, napríklad, Nintoku, Odin, väčšie ako všetky Egyptské pyramídy. V VII storočia nášho letopočtu to bol vybudovaný Shinto Svätyne ISE, ktorá sa stala prototypom mnoho kostolov v Japonsku. ISE pozostáva z 2-komplexy, a architektúry je presne rovnakú štruktúru. A toto bolo robené zámerne, pretože každých 20 rokov konala slávnostná pohybujú božstiev z jedného centra do druhého. To je na Japonských Ostrovoch je jedna z najväčších stromov na svete,'drevené stavby - chrám todaiji v Nara, postavený v XVII storočí. Podľa odborníkov, pôvodne chrám bol oveľa viac, ale v priebehu času, niektoré budovy boli stratené. Výskumníci histórii Japonskej architektúry tvrdia, že poprední architekti feudalism boli majstri stavebné Záležitosti, ak sa hovoriť presnejšie, loď - z-priezvisko. Podľa odborníkov, rozvoj Japonskej architektúry úzko súvisel'je spojené s technológiou spracovania dreva. Jednou zo zvláštností stavby budov v Japonsku 200-300 rokmi - je, že takmer všetky Japonské budovy sú kombinácia pravouhlé prvky, s výnimkou pavilón Yumedono v chráme Horyuji v Nara a 3-tier pagoda chrám Aracuz (Prefektúre Nagano), ktorých konštrukcia využíva 8 uhlia prvky. Všetky budovy sú kombinácia podpory-lúč štruktúr s osovej súmernosti. Vývoj Japonských miest Mesta Hazlo (alebo iný spôsob písania Heian), ktoré sa stalo hlavným mestom Japonska v VIII storočia pred naším letopočtom, postavený na obdĺžnikové schémy, napodobňovanie zásad Čínskej mestského rozvoja. Tu začiatku rozvoj kultu a Palác architektúry. Mesto bolo plánované, v tvare obdĺžnika s rozmermi 5, 5 X 5 km a je rozdelené do pravidelných štvrtí. V rámci blokov mal veľa jedno-preslávený budov, mali voľný program. A tu ľahký rám konštrukcie budov a vyvýšené nad zem, drevené podlahy pokračovať v Japonskej tradície mestského rozvoja. Ale zároveň, pre mnoho Japonských mestách rafinovaná jednoduchosť nie je len spôsob života, ale najmä bytovej architektúry. Povinné'povinné patriť do domu, ako pravidlo, je starostlivo zachováva kus prírody. Japonská záhrada, či je to malý pozemok, alebo veľký Park s rybníky, pavilóny, mosty, samsoe kamene, je vždy na'objektu, tenké a závažné architektonické tvorivosť. Na rozdiel od stredovekých mestách Európy, bol obrovský architektonický komplex, Japonsko mestskej výstavbu bol považovaný za samostatný jav, t. j. mesto a jeho komponenty, či neboli niečo neoddeliteľnou súčasťou. Domy boli postavené tak, že v pravú chvíľu mohli byť vymontovaný, premiestnené a opätovne na nové umiestnenie. Toto pravidlo sa týka oboch bytových a chrámy. Doma v Japonsku bol považovaný za úžitkovou vec, niečo ako loď, ktorá môže pohybovať po krajine, alebo dokonca rozobrať a postaviť na tomto pozemku sa niečo nové. Toto je hlavné mesto Japonsko - Tokio, skôr to bolo s názvom Edo, mesto bolo založené v XVII storočí), v ktorom, mimochodom, takmer žiadny vplyv Čínskej architektúry. V Edo pokračovala výstavba hradov a kostolov, ako aj s'tam sa objavil svetské budovy: hotely, banky, reštaurácie a divadlá. V súčasnosti v Tokiu rýchlo zbúrané staré budovy, ak je to potrebné, ich výmene s'nové, ako v stredoveku. A dnes, Japonská, používať veľa zásady výstavby bytových a nebytových budov, ktoré boli vyvinuté v VIII-X storočí Ak trvať asi náboženské'objekty, v Japonsku každý boh má svoj chrám. Napríklad, tri mora bohov uctievali v Shinto chrámu Prichádza v Osake, kde bol postavený rovnakým tri svätyne pre každého Božstva. A budov je umiestnený jeden po druhom, a celý komplex je niečo ako tri lode na otvorenom mori. Ale v Svätyňa Kasuga v Nara pre božstvá postavený 4 stáť v blízkosti svätyne. Neskôr túto myšlienku budovania symbolizuje jeho božstvo, bol prevedený do Budhistických chrámov. Napríklad, v Byt je o'predmetom je uctievanie obrazov Budhu, ale pagody je hrob, ktorý bol umiestnený šperky ako symbol "popol" Budhu. V Japonsku, ako pravidlo, viacvrstvového pagoda - p'päť alebo šesť-príbeh, ale skutočne v platnosti je len prvé poschodie, zvyšok - dekoratívne. Vykonávajú niektoré architektonické úlohu - tvorby štruktúry viac prísne druhov, ako aj prípadné odvolanie, "ľudského druhu" a vonkajších čaro. To je v tomto štýle postavený pagoda chrám Yakushiji v Nara. Zvláštnosti Japonskej architektúry a prejavil vo výstavbe Cisárskeho paláca. Majú podlahy-výška nad zemou, a na kopci bolo sídlom Cisára. Pred náš čas bola dosiahnutá len príkladom takejto architektúry - Kjótskeho Ide (Cisársky Palác), ktorý bol zrekonštruovaný v XVII storočí. Architektonicky vynikajúce obradné siene Cisárskeho Paláca v Kjóte. A nový Cisársky Palác Katsura bol postavený v stredoveku v Kjóte. V jeho architektúre boli zavedené prvky dizajnu, typické zábavnej štvrti mesta. A v Paláci bol použitý zadarmo rozloženie priestoru. Palác bol neustále posilnené za 50 rokov vďaka úsiliu dvoch generácií rodiny Haze-nomia. Architektonické zmeny Ako viete, bolo Japonsko cez s feudalism a urobila krok smerom k vonkajšej otvorenosti v roku 1868 do Západných štandardov života a prijať Západnom štýle v mestskej výstavby. Na tento účel veľa architektov z USA a Európe, boli vyzvaní, aby Japonsku na pomoc pri návrhu verejných budov a tovární. V roku 1871 na odbornú prípravu svojich odborníkov bola tiež otvorená vysoká škola Koba z Daigaku - predchodca architektonické Oddelenie University of Tokyo. Nie náhodou, mnohé budovy v Yokohama, Kobe a Nagasaki na konci XIX storočia boli postavené v Západnom štýle. V priebehu času, absolventov Koba z Daigaku začal projektovanie budov v Západnom štýle. Je to vďaka ich úsilie s'objavil sa na Ostrovoch Banka Japonska, v Tokiu stanice architekt Kingo TATSUNO a Cisársky Palác Akasaka architekt Katayama Tocuma. Avšak, vzhľadom k vysokej seizmicity na Japonské Ostrovy, bolo potrebné, po prvé, na zvýšenie hrúbky stĺpy a steny, ktoré viedli k nadmernej zložitosti stavby, po druhé, bolo nemožné, aby sa stavať budovy nad 31 PM V dvadsiateho storočia Japonci vyvinuli presné verzia meracích systémov " Vozidla a tatami-vari "a vyvinul špeciálne geometrie, známy po celom svete ako" nkuzuzu ". V súčasnosti v Japonsku je viac ako 10 najväčších Japonských spoločností s návrhom útvarov, sú aktívne pracuje v zahraničí. Všetky majú svoj výstup z výstavby dynastií z obdobia Edo. V dvadsiatom storočí Japonských architektov objavili, že základné princípy modernej architektúry je veľmi podobné: ako príklad, na jednej strane, voľný manipulačný priestor v Japonskej podporu-lúč štruktúr, a na druhej - modulárny princíp koordinácie. Riadi spoločné zásady, známych architektov Tetsuo Yoshida, Kunio Maekawa, Kenzo Tange, Kinor Kgatuke a iných rozvinutých vhodné na Japonské reality architektonický model. Jedným z úspešných výsledkov tejto práce bol návrh Tanga riadenia budovy Prefektúra Kagawa, úžasne kombinuje tradičné a modernej architektúry. Významný pokrok Japonskej architektúry sa stal viditeľný pre všetkých počas Letných olympijských hier v Roku 1964 v Tokiu. Pre Hry, bol postavený komplex športové zariadenia určené Spa. Vybudovanie Olympijskej gymnastické izba má zakrivenou strechou, zvýšiť Japonskej tradície. Ale Tanga úspešne podarilo premeniť Japonský tradicionalizmus v generické formy. Postavený v Tokiu štadión sa stal konkurencieschopná v porovnaní s ostatnými priemyselne vyspelých krajinách. V nasledujúcich rokoch, globálny význam dostal činnosti viacerých architektov. Okrem Tang, svet sa naučil nové generácie architektov, ktorí vytvorili svoje architektonické majstrovské diela nielen v Japonsku, ale aj v zahraničí - Ccutane, Fumio Maquis (víťaz Prcerus cenu - 1992), Arata, Isozaki (navrhol Olympijských o'objekty pre katalánska Barcelona 1992), Kisho Kurokawa, Tadao Ando a mnoho ďalších architektov. Vďaka nim v Japonsku teraz má živé a tvorivej architektonickej školy. V rovnakom čase, Japonských architektov, nie potlačiť svoju tvorivosť na tradície, a naopak - rozvoj nových foriem slobody prejavu. Avšak, ich diela sú zistená tzv. "Japonskej". Napríklad, spôsob stavebné bloky architekt Ando na prvý pohľad nemajú nič spoločné s tradičné Japonské odkaz a-lúč konštrukcie. Ale pamätajte si, že v začiatkoch svojej činnosti architekta Ando modernizáciu obchodných domov v Osake, boli postavené na princípe "tatami-vari", v podobe, navzájom pospájané samostatných priestorových buniek. Špecialisti v oblasti architektúry myslíte, že by ste mali venovať pozornosť na niektoré z princípov (hlavná vec je, flexibilitu, obsiahnutých v tradičnej štruktúry) dizajn a výstavbu mrakodrapov. Ako je známe, nízke pagoda, povrch veža, postavená v roku seizmických zón, Japonska, neboli predmetom páde a zotrvať na mieste za niekoľko storočí. Sergej Lebedko
ZDROJ: "Budovanie a rekonštrukcia" № 10

Zdroj: http://stroymart. com. ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика