вторник, 30 сентября 2014 г.

Vznik Americkej architektúry 2006-11-14 12:42:17

Výstavby a rekonštrukcie.








Vznik Americkej architektúry
2006-11-14 12:42:17

Architektúra USA sa stal nezávislým úlohu v rozvoji svetovej architektúry až po storočia po "Vyhlásenie nezávislosti" nového štátu, vyhlásil jeho vzhľad. Len v 1870th rokov pred architektúry tejto krajiny začali objavovať úlohy, ktoré nemôžu byť vyriešené, adaptácia na podmienky kontinentu techniky a zručnosti získané v Starom Svete. Iba v mestách na Východnom pobreží ostrova a Stredozápad, rýchlo sa vyvinul po občianskej vojny, zničiť prekážky na ceste premeny krajiny do hlavných priemyselných moc, začali objavovať javov a nápady, ktorých hodnota bola v rámci Spojených Štátov sám. Avšak, niektoré funkcie, ako je predzvesťou originality Americkej architektúry v budúcnosti, sa vyvinul počas kolonizácie krajiny a v počiatočných fázach jej nezávislý vývoj. Prví Európski osadníci, ako keby som nebol snaží šíriť ducha parnerstva" na kultúru kolónie, ktoré sú založené v Severnej Amerike. Zrážky s novým a neznámym porodila obranné reakcie, povzbudzovať skôr, konzervativizmus v organizácii osady, ktoré boli vytvorené na podivné, vzdialenej zeme. Spolu s dovezené z Európy formy sociálneho života kolonisti zostal tradične stand'súvisiace typy budov. Na prísnosť z neobývaných miest, ako to urobili Puritan myslenie osadníci z Nového Anglicka, bol obsiahnuté v logicky usporiadanom, vyvážený systém budov, dobre-remeselnícky remeselníkov. A anglických originálov v ich verzii získal nový znak, označené izolácie a empaticky comeliness. Tuhosť zloženie vylúčiť rôzne možnosti, a stereotypov našiel jej odpor, pripomína normy pre priemyselné stavby po súčasnosť. Masívne stromy'rám bol otvorený v inter'jer nízke izby, jednoduchý dom bol jasne obmedzené kontinuálne povrchy, bez akejkoľvek výzdoby. Takmer rovnaký charakter mal stavby, ktoré boli postavené z tehál. Okno sa vzťahuje, inštalované na vonkajší povrch Kam'drevené steny; vzala dolu pocit jeho massiveness. Bývanie ľudí "stredná trieda", sa stal hlavným zdrojom typ pre rozvoj takmer všetky ostatné typy budov. Vášeň pre jednoduché, jasné systémov bola rozšírená na plány Amerických mestách. Takmer vždy základe mestská zástavba bola pravouhlé siete ulíc, stabilitu a pravidelnosť štiepiť krajiny. Až do tohto archetypu plánovanie kolónie, ktoré boli používané starovekými Grékmi už v siedmom storočí pred naším letopočtom, sa obrátil takmer všetkých národov a civilizácií na vývoj nových pozemkov. Pravdepodobne starý obrázok obdĺžnikový plán Amerických mestách - plán pre new haven 1641. Tu sú uzavreté v hranatých územie je rozdelené rovnakej ulici 9 rovnakých blokov. Neskôr nekonečný počet takéto opakujúce sa jednotky-okresy sa vzťahuje na veľké plochy. Ulice a cesty, prechádzajúcej v pravom uhle, zostávajú stabilné prvky územného plánu, pričom priestory medzi nimi sú predmetom prebiehajúcich zmien. Ako vzniku kapitalizmu v Severnej Amerike, stratifikácia Puritan spoločenstiev, veľkých plantáží v Južnej bývania boli ocenené nielen ako shell života, ktoré poskytuje určitú mieru komfortu, ale aj ako materiál na dôkaz členstvo v určitej sociálnej skupine. To bolo slúžiť nie len jeho priamy účel, ale tiež súhlas prestíž majiteľa. V osadách New England je stále rovnaký symetrické správne popisuje jednoduchý plán doma, rovnaké kontinuity povrchy sa vyznačujú jeho tenké steny. Ale na fasádu s'sú sucho, elegantné, takmer grafické dekoratívne predmety si požičal v Arzenálu znamená neskorého Baroka a klasicizmu. Rímsy, portál poskytuje slávnostné tuhosť hlavného vchodu, okno rámovanie je uložená na rovnú stenu a forme škvŕn na to, nie o'sú napojené na systém existujúci v rovnakom sasahara izolácie, ako čísla v skupine portréty Americký maliarov z koloniálneho obdobia. Viac monumentálne domy sadenie v južnej kolónie, v ich výzdobe fasád používa celý Arzenál anglický palladianism: slávnostné portico s pediment, zdôrazňuje centrum, galérie, SV'spája hlavný dom s symetricky umiestnené v krídlach. Viera v nadradenosť kultúry Starého Sveta mal neprešli najmenšej pochybnosti. Kniha Britských architektov Palladina, treatises Palladio a Vignola boli pravdepodobne prvý Americký architekt-profesionálne Peter je harrison, ktorý pracoval v polovici XVIII storočia, základné pravdy, ktoré on stelesňuje s drsnou nepružnosť v ťažkom, nerovnom-cut hmotnosť budovy. Avšak, klasické Canon, to je stanovená vzhľad domu, jeho vnútornej štruktúry bolo ovplyvnené menej dôrazne. Na rozdiel od angličtiny Palladina Amerických architektov vzal jeho nie ako komplexný systém tvorby, ale len ako pravidlo, ktoré určí, gesto, ukázalo zahraničných divákov, a nie diktuje vnútornej organizácie dom, stand'súvisiace so "súkromným" život a svoje pohodlie. Nezávislosť druh organizovaný systém vnútorných priestorov od symbolické formy fasády, podriadení klasického Kánonu, prevedené z národnej bytovej výstavby v dielach Thomas Jefferson (1743-1826), tretí Prezident USA, jeden z prominentných osobností Americkej buržoáznej revolúcie a zároveň najviac geniálny architekt jeho čas. Najmä jasne to ukazuje dom, ktorý Jefferson staval na jeho majetok Monticello (Charlottesville, Virginia, ktoré sa začali v roku 1770. Dokončená v roku 1808 ). Na obrázku porticos a všetky podrobnosti fasádu architekt nemal odchýliť od pravidiel klasicizmu. Avšak, ako typický umelec to "mozog veku", pokloniť studenej dokonalosti abstraktu zákonov krásy a verí v musieť poslúchať tvorivosť prísne formálne pravidlá, Jefferson príliš ovplyvní buržoáznej praktickosť, nie snažiť sa spojiť abstraktné a konkrétne normy klasicizmu a praktickej účelnosti. A objem postavené budovy, ako keby sa rozprestiera na plochý vrchol kopca, ďaleko od bežných rovnováhu palladinised vily. Vyvinutý vnútorný priestor s o'dalchini jeho dvoch kolmých osí, s komplexných vzťahov miestnosti, potom zatvorené, potom "preniesť" z jednej na druhú, rozmanité (štvor-, šesť-a osemhranné v pláne), je podriadený vyneseny rokov nápady pohodlný spôsob života, nie je "život" v abstraktná myšlienka, ale veľmi konkrétne, stand'priradené určité zvyky a chute. Dvuhsvetny lobby tvorí prechod od monumentálne fasády v intímnych inter'ROM s ich malom rozsahu a malebné ľahkosťou z "zvýšená latinského" klasických objednávok na "miestne nárečie" umelecké jazyk vnútorného priestoru. Dom v Monticello koncipovaný a začaté ešte pred vojnou za nezávislosť severoamerických kolónií; vojna s anglickom vyrobené hornej časti Americkej spoločnosti na zmenu kultúrnej orientácie. V prácach z Jefferson, a ako ostatné architektov Severnej Amerike, ktorá pochádza z Anglicka palladianism zmenil adresu, na Rímskeho staroveku, ako aj do dávnej histórie a mytológie sú lákavé v ich prejavy politiky buržoáznej revolúcie. Avšak, staroveku videné prizmou francúzskeho klasicizmu David Ledoux. Hlavné práce Jefferson - komplet Univerzity v Charlottesville (1817-1826), ktorý dominuje rotunda knižnice, je miniatúrne repliky Rímsky Pantheon. Zelené trávniky vedúce dole z neho členená terasy hill, lemované colonnades, ktoré stoja'priradiť akademické budovy. Majestátne krajiny, čo vedie k pamäte'Yat fantasy Ledoux, vytvorené v'jednota architektúry a prírody v prísne nariadil integer - architekt sa snaží Vyjadriť jednotu a organizácie z nových Amerických inštitúcií, pre ktoré vytvorili ensemble. Rozdiel medzi tvrdo klasickej geometrie, ktoré je podriadené vonkajší priestor a organizácia vnútorného priestoru,, bez formálneho objektívne a primerane funkčné, tu dokonca viac ako v Monticello. Jeden by si mohol myslieť, že "volte-tvár" vo vývoji profesionálnej kultúry, prevzaté z politických dôvodov, len posilniť zastúpenie Amerických architektov z relatívnej nezávislosti zo symbolov prestíž a moc, vytvoril architektúru riešení jeho čisto praktických problémov. Takýto spôsob myslenia a cítil vo forme, v ktorej vyvrcholila najväčších mestských podiel prvých desaťročiach Federálneho obdobie" vo vývoji architektúry USA - vytvorenie Všeobecného plánu nového hlavného mesta Washington. Tento plán bol vypracovaný v roku 1791, vojenský inžinier P'EP-Charles L'Apan (1754-1826). On sa snažil spojiť patrí Európskeho Baroka nápad mesta ako umelecké dielo, s praktickosť plán Amerických mestách, uvedenie radiálne lúče Avenue, ako by vyžarovať dve hlavné centrá moci - Capitol a Bieleho domu, " na jednotné pravouhlé siete ulíc. Obrovské príležitosti, ktoré sú pripomínajúce alley pre jazda na koni vo francúzskom hra, parkov, rez prosaic mestská zástavba, sa rozširuje na anonymný plátno uliciach. Krajina nemala majetkových aristokracie, a "nižších tried" obyvateľstva bol charakterizovaný nestability, plynulosť, prakticky vylúčené, aktívne zapojenie sa do kultúrneho života. Vo vývoji Americkej architektúry konverzie klasicizmu v modernej gréčtine štýl nie zohrala významnú úlohu. Ďalší efekt mal móda na romantické čaro, prešiel cez Atlantický oceán v 1840-tych rokoch. Bola vnímaná prevažne ako autorizovaný Starého Sveta oslobodenie od hanby'asliwi obmedzenia klasicizmu. Jeho vplyv sa zmenila nielen Arzenál dekoratívne formy. Ako predtým, to bolo veril, že symbolický jazyk architektúra by mala byť založená na historických združenia. Avšak, neogotický, ktorý sa obrátil, bol nie univerzálny jazykové formy, ktoré mali klasicizmu. A ak sa v Škole alebo v Kostole, mohli byť vytvorené pomocou priame citáty", na stavbu iné typy, ktoré nemajú analógiu v stredovekej architektúry, musel uchýliť sa k relatívne voľné improvizácie "v štýle" a bol dostatočne flexibilný, aby sa aplikujú na praktické potreby. Tento dal dôvodov hovoriť o "prirodzenosti" riešení v rámci romantický neo-Gotickom štýle. Vzhľadom na to, že bol podporený Puritan ideológie ako stelesnené v architektonické formy morálny imperatív "pravdivosť" a stal sa veľmi rozšírené. Ona sa stala veľmi populárnou v stavbe obydlí a, predovšetkým, buržoáznej domov na predmestiach. Tu'objavil zariadení, plán, ktorý mechanicky'spojené každodenné funkcie, a architekt nebol snaží sa priviesť ich na objednaný jednoty. Dojem z "prirodzenosti" snažili zdôrazniť, zámerne sa komplikuje náhodný dosť zväzky. Sobornosti celý v kombinácii so suchou fragmentácia častí, a to na stravovanie, stromy'drevené domy boli simulované vonkajšie dláždených rám. Tento "symbolické" rám sa stal charakteristickým rysom architektúry, móda, šíriť po celej Amerike v 1840-1870 rokov a s názvom "brusati štýl". Zdroj imitácie pre architektov "dizajn v štýle" sa stal half-zrubové stavby Západných Gotických, a neskôr Swiss national bývanie je populárny typ chaty a chalupy v Európskych krajinách. Picturesqueness tvorcovia takýchto budov bolo identifikované najmä so zložitosťou a "nezrovnalosti".
ZDROJ: Výstavba a rekonštrukcia

Zdroj: http://stroymart. com. ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика