среда, 30 июля 2014 г.

Práca rovine 2008-11-28 13:48:50

Výstavby a rekonštrukcie.

Práca rovine
2008-11-28 13:48:50

Lietadlo môže mať obidva kovové a stromy'v každom prípade, aj keď v posledných rokoch počet vydaných lietadlá stromy'drevené budovy výrazne znížila.
Lietadlo s kovového krytu sa najčastejšie používa na spracovanie masívneho dreva a MDF. Ak chcete vykonať základné operácie používané lietadlá s stromy'drevené prípade, pretože sú ľahko pošmyknúť na drevo, ktorý umožňuje jednoduché ovládanie.
Existuje niekoľko typov strane zrovnávačku, ktoré sú určené pre rôzne typy prác. V závislosti od toto, ich čepele môžu byť rovné alebo oblé (Obr. 1).
Práca lietadlo - s Čepeľou rovine
Obr. 1
Najčastejšie sa používa sherhebel je nástroj, ktorý sa používa pre počiatočné, drsný obrobkov (Obr. 2).
Práca, rovina - Využitie sherhebelja
Obr. 2

S mimoriadnym zaoblené nôž umožňuje prípravu povrchu dreva pre ďalšie zosúladenie a odstraňuje všetky nezrovnalosti, ktoré zostanú po rezaní.
Vo väčšine variantov sherhebel môžu byť masívne a ťažké natoľko, že to bolo ľahšie vyriešiť rôzne nezrovnalosti na povrchu dreva. Prípade sherhebelja zvyčajne vyrobené z kovu.
Unárne rovine používa po povrchu bola ošetrená sherhebelja.
Jeho funkcia je široký rovnou čepeľou, ktorý umožňuje odstrániť tenké hobliny. Pri práci unárne rovine vznik malých žetónov a slzy.

Dvojité rovine sa používa na čistenie povrchu, ktorý bol spracovaný podľa unárne rovine. To je konečný typ liečby, po uplynutí ktorého pracovný povrch je hladký, takmer zrkadlo. Dostať sa na povrch táto kvalita je zabezpečená štruktúra lamiel dvojité rovine. Vec je, že na každý blade je nainštalovaný tzv čip, ktorý nevytvára drážkovanie a čipy.
Pre spracovanie veľkých dielov a uplatňovať osobitnú veľké lietadlá, ktoré sa nazývajú fugankom. Dĺžka tento nástroj je o 60-80 cm, ktorý umožňuje, aby sa zabránilo rôzne blokády povrchy, ktoré sú nevyhnutné pri práci nástroj s príliš krátke orechy.

Nože fuganka ploché a široké (5-8 cm). Povrchu dreva po liečbe fugankom musia byť spracované s dvojitým rovine. Optimálne uvoľnenie nôž dvojité rovine pri tejto operácii by nemala presiahnuť 0, 3 mm
Jeden z typov lietadiel sú tsinubelja. Tento nástroj je veľmi podobné bežnému rovine, ale vďaka špecifická štruktúra nôž vykonáva špeciálne funkcie. Čepele noža má konkávny tvar, pri práci dobre odstraňuje accomodati, škrabance a svilevatosti. Ostrie zákona, a v jeho strede je tvorená malé duté. Na spracovanie dreva znubile na jej povrchu, s'sú malé valčeky. Ako vždy je takmer kolmá k povrchu obrobku.

Hobľovanie znubile uskutočňuje v dvoch smeroch - prvý, pozdĺž vlákien dreva, a potom cez. Dostatočne hladký povrch, ktorý sa ľahko vložiť cez s interline interval, alebo procesu v čistom stave (Obr. 3).
V pracovnej rovine. - Hobľovanie znubile
Obr. 3
Hlavnou podmienkou pre správnu a bezpečnú prevádzku lietadiel z rôznych vzorov je právo workholding.
Doma, nie všetci, dokonca aj novic majster by mal byť schopný použiť špecializované tesárske lavičke.
V tomto prípade môžete použiť prenosné skladacie workbench (Obr. 4), alebo pre upevnenie obrobku s pomocou kŕče pravidelné tabuľky.
Pri stanovení obrobku, skúste umiestniť na miesto spracovania, ako blízko k neresti.
Práca lietadlo - Prenosný skladací workbench

Obr. 4

Práca s každej rovine musí byť postavená na jeden princíp - robiť to, hladké, jemné pohyby.

Ak rovina je malé, môžete pracovať aj s jednou rukou.
Primárne použitie energie, pohybu lietadla pred seba. Bolo to počas
tento pohyb a je vlastne hobľovanie obstarávania. Reverzný pohyb by mal byť pasívny charakter a použitý pre prijatie do východiskovej polohy.
Vaše nohy by mali byť nastavené dobre od seba, s cieľom zabezpečiť stabilnú pozíciu na hobľovanie a väčší rozsah pohybu. Najmä toto poradenstvo je dôležité v prípade, ak budete musieť pracovať s veľkých obrobkov.
Skladačka s zakrivené približne 45-stupňový uhol konce stroj umožňuje, aby videl na priamky vedúcej pozdĺž dosky, to je nemožné, aby obvyklé skladačka.
Pri použití lietadla veľké by mali byť zapojené obe ruky. Palms miesto na rukoväti lietadla rovnomerne distribuovať prítlak na oboch okrajoch rovine (Obr. 6).

Práca lietadlo - Umiestnenie dlane a prítlak

Obr. 6
Musím povedať pár slov o príprava lietadla na prácu zahŕňa nielen ostrenie pracovných hrane noža lietadla, ale správne nariadenie nainštalovaný v rovine čepeľ.

Intenzívne pracovať s čepeľou rovine rýchlo Satupaitea. Najmä sa to týka práce s masívneho dreva, majú rôzne uzly a chyby dreva. Aby nástroj na prácu aj, musíte ho udržiavať v prevádzkyschopnom stave. Jedna z vecí, príslušné príprava nástroja je jeho správne ostrenie. Po prvé, planer nôž zaostriť na bare. Najlepšie je pevne miesto baru na pracovisku, alebo kryt na stôl pomocou zastavenia alebo svorky. Na brúsenie kameňa stráviť nižšie skosenie hrany kotúča (chamfer). Kliknite na čepeľ z jednej alebo dvoch rúk počas pohybu sám od seba (Obr. 7).

Práca rovina je Správne brúsenie rovinných
Obr. 7
Musíte zabezpečiť, aby sa pri pohybe nôž na whetstone chamfer adjoined stone všetky rovine. Uhol čepele nesmie byť modifikované, inak chamfer bude závislý, a jeho šírka je nerovnomerné, čo v rovine tento nôž vám bude zle (Obr. 8).
Práca lietadlo - uhol čepele
Obr. 8

Samozrejme, aby ho z jedného uhla, je dosť ťažké, ale táto zručnosť sa určite k vám prichádzajú v procese praxe.
Chamfer nôž viesť tým, brúsenie kameňa dovtedy, kým sa celá dĺžka kotúča (čo znamená, že pracovná časť) nie'zobrazí sa Burr, ktoré je ľahké cítiť prstami.
Potom dal nôž ploché predné tvár na bar a zmiešané rovno a krúživými pohybmi jemne stlačením presunúť na brúsenie kameňa (Obr. 9).
Práca rovine - Ako flatwise
Obr. 9

Ako výsledok týchto manipulácií Burr zmizne z prednej a objaví sa na chamfer. Otočte nôž a odstránenie Otrepov s chamfers. Práca sa musí opakovať až do úplného zmiznutia otrepy na oboch povrchoch kotúča.
Po odstránenie otrepov musí upraviť čepeľ v bare, predbežný navlhčiť vodou. Striedavo kruhový pohyb liečbu prvý, zrazené, a potom prednej časti noža.
Hlavnou úlohou je ostrenie bez zaujatosti špici noža lietadla. Preto, zatiaľ čo ostrenie čepeľ, vždy by ste mali skontrolovať ostrenie uhol (Obr. 10).

Práca lietadlo - Správnosť ostrenie uhly
Obr. 10
Všimnite si, že aj malá nerovnováha ostrenie špici noža lietadla neplatné. To komplikuje proces plánovania: čipy začne m'ATI, skóre rozdiel medzi nožom a Obuvi rovine, je potrebné neustále sa dostať von, rozobrať a vyčistiť rovine.

Príčinou nerovnováhy môže byť výrobné vady a ostrenie v nesprávnej polohe nôž. Vady ostrenie je potrebné ho okamžite napraviť. Ak to chcete urobiť, najprv grind mimo hornej časti hrán (Obr. 11), a potom začať priložte ostatné (Obr. 11).
Práca rovine je Skreslený
Obr. 11

Ak sa významná zaujatosti, než je potrebné precocity na hrubozrnný kameň, na ktorom aspekt smachivaetsya rýchlejšie než dobre. Tento kameň sa používa na prvé ostrenie nožov vyrobené po kúpe rovine, a to aj v prípade poškodenia alebo ťažké prelomiť špici noža. Ostrenie na tento kameň je celkom hrubá, takže po prvom vzhľad otrepy na okraji lepšie ísť na spracovanie čepele jemné bar.
Na ostrenie čepeľou rovine by mali pam'pamätajte na ďalšiu vec. Pred vložením nabrúseným nožom v bloku rovine, že je potrebné povinne'uistite sa, že okolo konce špici, trochu so brúsený uhly kotúča (Obr. 12).
Ak si neželáte, akútne uhly čepele sa odísť na hobľované povrchy ťažké odstrániť brázdy, zrejme by pokaziť výhľad na obrobok alebo jeho časti.

Po nôž z dôvodu rovine, je dôležité správne nainštalujte ho do bloku rovine. Vo väčšine moderných lietadiel majú niekoľko možností nastavenie sklonu a uvoľnenia nôž mimo podvozku lietadla.
Obrázok č. 12 vyplýva, že správne a paralelné uvoľnenie nôž z lietadla na pre Dillí tela pomocou špeciálnych skrutiek sa nachádza na oboch stranách nôž.
Práca lietadlo - Skrutky pre výkon nôž lietadla
Obr. 12

S cieľom uvoľniť nôž z tela rovine, vložte ju do otvoru na podložku a jemne zatlačte na disk stromy'obec pad alebo tlak skrutku v kovového bloku. Po tom, mali by ste zvýšiť roviny do úrovne očí podrážkou hore a zvládnuť problém nožom tak, že rezná hrana bola prísne paralelne s vonkajšou podrážkou a vystúpil na zlomky milimetra.
Príliš veľké uvoľnenie nôž bude viesť k príliš silný vstup do dreva a bude nabitá príliš hrubé holenie.
To bude povinné'uistite sa, že narazíte medzi nožom a telo rovine a výrazne komplikujú proces plánovania.
S veľmi malým problém noža mimo podvozku lietadla alebo hobľovanie nestane, alebo bude zastrelený príliš tenká vrstva dreva.

Inštalácia dvojitý nôž, musíte sa uistiť, že strougalova prekrytie nedosiahol špici noža asi 2 mm
V niektorých prípadoch má zmysel na sklade výmenné čepele pre rovine. Výmena jeden ako druhý, budete mať možnosť robiť rôzne pracovné jeden nástroj, ktorý vám umožní uložiť a nástroje, a potrebný priestor na uskladnenie náradia.
Stromy'drevené rovine s malou medzerou medzi bývanie a sprievodca často uviazne žetónov. Rez zabraňuje rímsu v tele rovine. Po dokončení, nástroj bude hodiť žetóny bez zbytočného odkladu. Ak sú správne inštalované, čepeľ sa môže stať, že namiesto čepeľ viditeľné tenké vlákno je správna inštalácia nôž z roviny (Obr. 14).

Práca lietadlo - Inštalácia nôž lietadla
Obr. 14
Pri práci s elektrickým planer, skontrolujte stromy'Jan príprava na účasť v nej nechtov a inými kovovými predmetmi, inak hrozí poškodenie alebo poškodenie nástroja.
Pre odstránenie otrepov, často formujú do tvarov, po jej spracovaní sherhebelem, môžete použiť pomocné roviny - Softic.

Pri práci s elektrické a mechanické nástroje, skontrolujte nastavenia na test kus dreva. Odporúča sa pre nesprávne alebo nepresné konfiguračný nástroj nie viedlo k zhoršeniu obrobku.
Obrázok 15 ukazuje, inštalácia strane zastaviť.

Práca lietadlo na Strane dôraz

Obr. 15
Tam sú tiež elektrické zrovnávačku. Ich hlavný rozdiel od jednoduchých strane rovina je, že na volante elektrické planer nie jednu, ale dve čepele.

Pri práci s elektrickým planer nemusí dať veľa úsilia a rýchlosť, keď nástroj pohybu na povrchu obrobku. Naopak by ste sa mali skôr pomaly pohybovať vaše lietadlo na stromy'obec obstarávania (Obr. 16).
Práca lietadla - elektrické planer
Obr. 16
Na prácu s elektrickým planer opatrne, povinné'uistite sa, že držať telefón oboma rukami. Musí uplatňovať rovnomerne a pevne stlačte rovinou povrchu stromy'drevené sochory (Obr. 17).


Práca rovine s elektrickým planer

Obr. 17
Elektrické planer, alebo manuálne rovine, sa používa na odstránenie chamfers z sochory. Ak to chcete urobiť, budete musieť dať lietadlo na hrane obrobku a inštalácia potrebné uvoľnenie nôž, aby chamfer (Obr. 18-19).
Práca lietadlo - frézovacie elektrické planer
Obr. 18

Práca lietadlo - Nabitá chamfer
Obr. 19
Pomocou strane dôraz môže skladanie (pre použitie s týmto prístrojom hĺbku rýh, nie viac ako 30 mm). Bočné stop by mal byť umiestnený tak, aby sa dotkol hranu obrobku. Zameranie bude zaslané lietadlo pre verejné obstarávanie.
Pre hlboké drážky, budete musieť vziať do lietadla, v prípade verejného obstarávania nie jeden, ale niekoľko krát na získanie požadovaných hĺbka násobne (Obr. 20-21). Nezabudnite bezpečne pripojiť strane plotu s upevňovacie skrutky.
Práca lietadlo - Odstránenie zľavu
Obr. 20
Práca rovina je Odstránený šev
Obr. 21
Správnosť a spoľahlivosť upevnenia strane plotu závisí na presnosť a kvalitu proces skladania.

Štruktúrne, lietadlo vyrobené v podobe bubon s autom od elektromotora cez ozubený remeň vyrobené zo syntetických materiálov. V tele bubon pevné dva nože, že na dostatočne vysokej bubon rýchlosť poskytuje plynulú prevádzku a dokonca aj odstránenie žetóny zo stromov'Jana obstarávania (Obr. 22).
Práca lietadla - elektrické Bicie planer
Obr. 22
Na nože sú namontované s pár skrutiek a montážna výška sa riadi dve skrutky v blízkosti iných rovine. Riadiaca jednotka a montáž nože v bubne lietadla je na obrázku 23.

Práca lietadlo - nôž fixácia v bubne elektrické planer
Obr. 23
Pomocou skrutkovača, môžete upraviť uvoľnenie nôž mimo podrážkou z rovine (Obr. 24). Pre tento účel sa odporúča použiť kovové pravítko alebo iný rovný a hladký kovového predmetu.
Práca lietadlo - Výrobu nožov v rovinách
Obr. 24

Ako pravidlo, dve nastavovacie skrutky. Zase bezzávitová alebo saguinus nich, môžete zvýšiť alebo znížiť hrane noža.
Pomocou čiara, poloha na plochu alebo do roviny jediným, skontrolujte, výška vydania hrany noža lietadla.
Uistite sa, že čepeľ je prepustený do požadovanej výšky, spoľahlivo opraviť strane skrutky, upínacej dosky. Tieto skrutky môžu byť od 2 do 6, závisí to od veľkosti bubna lietadla. Pomocou kľúč maticový kľúč je pevný nôž tlak sporák.
Obzvlášť dôležité pam'nezabudnite, že pri výmene nožov by mali nahradiť ich iba v pároch, a stanoviť rovnaké nôž (Obr. 25).

Práca lietadlo - Náhradné čepele
Obr. 25
To musí byť vykonané na odstránenie nerovnováhy. Bubon rýchlosť lietadla dosť veľký, takže nerovnováha vedie nielen k zhoršeniu kvality obrábania dreva, ale tiež na urýchlené vydanie poruchu prístroja.
Regulovať vydanie nože mimo chodidlách elektrické planer to dosť jednoduché. Existuje mechanizmus úpravy, spolu s vpred grip lietadla. Keď sa otáča rukoväť môže byť nastavená hodnota výstup nožov (v tento nástroj od Cca 2 mm) (Obr. 26).
Práca lietadlo - nastavte rímsu nože

Obr. 26


Zdroj: http://stroymart. com. ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика