воскресенье, 29 июня 2014 г.

Ako nájsť svoju architekt

Ak architekt a zákazník si môže nájsť spoločný jazyk, ich spoločné "dieťa", to je dom, ukázalo sa, závisť všetkých. Otázka znie: kde a ako hľadať Tvorca projektu?

Nájsť "svoju" architekt

V prístupe k návrhu domu, ako vo všetkom, tam sú extrémy a "strednú cestu". Prvý extreme je výber architekta pre jednotlivé konštrukcie na princípe "na menej hádajú so zákazníkom". Mysleli si, že týmto spôsobom sa budú môcť realizovať všetky svoje nápady, naivný zákazník nie pochopiť, že v skutočnosti on dobrovoľne odovzdáva do rúk, aby kulturnich, ktoré do veľkej nie je dôležité, aký bude osud jeho "výtvor."

Ďalší extreme je túžba dať príkaz určite módne a populárne majster, ktorý je tak populárny, že sa rozhodne, aký ho chcete mať, a čo nie. On riadený výlučne svoje profesijné ciele a túžby, a jeho hlavná požiadavka je sloboda prejavu. V tomto prípade zákazník sa stáva rukojemníkom jeho fantázie.

A len tretia možnosť vzťah medzi architektom a zákazník opustí dúfam, že nakoniec budete si domov svojich snov. Je to voľba na princípe psychologické a duchovné kompatibility. Jednoducho povedané, máte sa radi navzájom - cítiť "spriaznenú dušu". Zvyčajne, takéto veci sa stávajú na prvý pohľad. Upraviť sami nájsť správnu osobu a očakávať, že architekt rovnaký prístup. Dobrý majster nie ešte, aby niekto vybudovať, a chápe, že vzájomná dôvera a goodwill je nevyhnutnou podmienkou úspechu. Pretože v skutočnosti dom, ktorý dostanete, je plod tvojho co-creation.

Ako budovať vzťahy

Architekti majú už zvykli na skutočnosť, že približne 70% zákazníkov súkromné domy veľmi malú predstavu o tom, čo chcú získať ako výsledok. Preto príslušné architekt začína spolupráca s, sa snaží dozvedieť sa o zákazníkov, rovnako ako je to možné: ľudia pracuje ako radšej, aby sa relaxovať, čo je jeho chuť a ako je vzťah v siedmich'th.

Toto všetko by malo mať podobu krásnej diskusie, možno, počas výletov do "'CT, na mieste budúcej budovy. Toto je prvá, úvodná fáza je veľmi dôležité pre narodenie sa na obrázok domu, a ďalšie vzťahy medzi architektom a klientom. Žiaľ, veľmi často nezhody vznikajú už v tejto fáze, v procese prerokúvaní Všeobecné nápad. Hlavný problém je v tom rozdiel v myslení. Ak architekt pre stavbu domu v predstavivosť je bežná vec, pre priemerného človeka tejto doby-to'Jasná problém. On povinné'rozhodne musíte vidieť aspoň niečo podobné, čo on (architektúry) je plánovaná. A nie je nič zlé.

Existujú prípady, keď architekt začína show profesionálnych nadutosť a snaží ukázať zákazníkovi, ako neskúsený v oblasti architektúry a dizajnu. Iný expert sa snaží implicitne informovať svojho klienta, aby mu druh kampaň proti negramotnosti.

Vyzdvihnutie svoj vlastný adresár projektu, architekt je povinný poskytnúť zákazníkovi čo najviac informácií o tom, ako by ste mohli pozrieť na jeho dom. Na druhej strane, vždy sa definuje akýkoľvek rámec, ktorý musí nevyhnutne viesť Voľba'ASCI na lokalite, vzhľadom na zvláštnosti klímy a mnohé iné o'vylúčenie faktorov. Niektorí architekti sú pre zákazníka osobitný formulár, v ktorom si zoznam všetkých možných oblastiach budúceho domu pre skupiny a ponúkajú spomenúť tie, ktoré zákazník by chceli mať. To je iba po môžete definovať všetky nuansy, špecialista bude môcť pristúpiť k rozvoju náčrtu.

Runtime

Čas plnenia objednávky je druhou najčastejšou príčinou konfliktov medzi architektmi a klientmi po zaplatení. Väčšina ľudí si myslí, že urobiť projekt je jednoduché a veľa času nezaberie. A len veľmi málo pochopili, že ak chcete začať výstavbu až v lete, projekt musí byť zaúčtovaný v zime, ak nie na jeseň. Niet divu, architektov vtip: ak chcete aby bol projekt je ako baby bear: menej ako panny,'päť mesiacov nebude fungovať. To je postupný a veľmi nepredvídateľné.

Môže "vrátiť ich spolu" od prvej skice, ale často potrebovať dve, tri a viac. Architekt ponúka možnosť, ako mohol zákazník na naliehanie architekt) vyjadruje svoje pripomienky, potom architekt vyjadruje pripomienky zákazníka na jeho komentáre, mali by byť nové voľby -, kým sa obe strany nemajú dospieť ku konsenzu. V procese, architekt ticho "tiahne" racionálne myšlienky, tactfully vedie klienta, z jeho non-víťazný, alebo dokonca nereálne predstavy. To všetko si vyžaduje čas - a, najlepšie, ako množstvo prispôsobiť podmienky nie stifled tvorivosť oboch autorov.

"Neposlušné" zákazníci

V dnešnej dobe je ťažké očakávať od zákazníkov súkromných domoch appeasable charakter. Sú povinné'nutne chcete stavať dom na svoj vlastný projekt - najlepšie bez akejkoľvek koordinácie s odborníkom. "Nakresli mi, ako,že," a všetky hovoriť. Medzitým, odmietajú počúvať rozumné argumenty architekt, tvrdohlavý zákazníkov robiť horšie, než na seba.



Výsledkom je nielen absurdné a bez chuti budov, ale aj trochu horšie: ū základy, strechy toku, plesní na stenách... Iný metlou mnoho zákazníkov, ktorí nemajú naozaj radi, architekti, - "ja chcem ako sused". Pravidlom je, že tieto požiadavky sú v rozpore so základnými koncept domu, navrhnutý architektom. Druh rovnaké začarovaný princíp - "chcem dom, ako som videl v zahraničí". Tu kontraindikácie môže byť vážnejšie, berúc do úvahy národné prvky klímy.

Avšak, všetky spory možno riešiť, ak základom pre vzťahy nebude boj self-namyslenosť, a nápadité a kreatívne pracovať dve osoby.

Text: Marina Voronezhskaya | Fotografie: Salón, JP

Zdroj: Vlastník

Zdroj: www. eremont. ru

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика