четверг, 2 января 2014 г.

Železný plot vzor, železo, liatina a kované

Podľa Petersburg architektov Boris Kalinichev a Tamara Nikolaev, umelecké odlievanie a kovania ako samostatný priemysel sa začal rozvíjať v Rusku iba od konca XVII. storočia. Samozrejme, predtým vyrobené z kovových mriežok pre dvere a brány, podrobnosti stĺpcov a verandy, ale to predsa nie v takom rozsahu ako v ére Peter, keď krajina má vlastne otvoril Západnom svete, kde takéto detaily v výstavbu rodinných domov boli použité masívne.

Až do polovice XVIII storočia, ktorý sa obvykle používa tepaného železa, najmä pri výrobe zábradlí balkóna. Potom o pol storočia dominovali liatina: je relatívne lacné proti kovanie, a tak oveľa viac prístupné. Bohužiaľ, liatina viac krehké ako železo, a mnohých častiach budovy vyrobené z tohto materiálu majú nedosiahne našich dní - alebo sa zrútil sami, alebo ich vopred, bol nahradený kovanie, ktoré opäť prišla do Módy na konci XIX storočia.

Čínsky Rokoka

Väčšinou kovové kovanie použité pri výrobe balkón mreže - a to prežili najväčšiu časť. Boris Kalinichev a Tamara Nikolaev preskúmať takmer všetky dostupné balkónom staré mesto od Baroka až po moderné. Barokové mreže zostala výrazne menšie ako moderné, ale to, čo zostáva, môže dať predstavu o rôzne formy, v ktorých je tento Európskej od narodenia štýl.

Barokové mreže možno vidieť na budove Dvanásť Collegia, ktorá trvá Petersburg Univerzity. Sú úplne zodpovedajú kánonov štýl - vyrobené kovaním spôsobom, ktorý je základom budúcnosti kompozitné mriežky získané z kovu pásma, zatiaľ čo postava bola celkom jednoduché. A už na tomto základe nity boli pripojené úľavu VILLAMAGNA detaily s m'čo kovov. Samozrejme, tento m'kovové a trpí väčšina všetkých z času, keď reštaurátorov boli prijaté pre tento alebo tento tovar, často sa začal rozpadať v ich rukách, tak väčšina z týchto fragmentov (štylizované shell, acanthus listy, zásuvky a iné tvary)a celé play - úplná rekonštrukcia.

Zachovalý Barokový balkónom a v Peterhof a môžete ich vidieť na Marli Palác, Hermitage pavilón a, samozrejme, na Veľkej Peterhof Palác. Samozrejme, všetky tieto o'rekonštruované objekty, ako Peterhof bolo takmer úplne zničené počas vojny. Slienité balkóny sú veľmi podobné tým, ktoré zdobia budova dvanásť-C'at'] vysoké školy, a mreže z balkónov Veľké Peterhof Palác - štátu, v zložitých: tam malebnej a slučky-triple-ľalia, a štylizované hviezdy, kríže, zásuvky, monogramy a výsostné znaky. To všetko je dômyselné riešenie, F.-b Rastrelli, ktorá sa potom rozšírila na celom kapitálu a neprešla Zimný Palác. Tak, Vorontsov Palace (Záhrada, 26) nerozdelený takéto balkóny s všetky nuansy upresňujú, ozvalo sa od Stroganov Paláca, kde sa križuje, a opakoval mnohokrát ľalia, a Imperial emblémy. Catherine Palace sa môže pochváliť aj ďalšie nádherné balkónom - s obrovským monogramy a málo obojstrannú orlov. Kritici hovoria, že Rastrelli mal podarilo nikdy opakovať pri navrhovaní obrázok balkón! Každá mreža je kompletný prácu, a ak je udržiavané v dobrom stave, pozlátené prvky black metal z diaľky vyzerajú ako čipka.

Zdanlivá jednoduchosť klasicizmu

Počas Baroka, ako viete, bol Rokoka, ale tieto jemné, "uvoľnený", komentár kritik Storočia Vlasova, motívy nie sú zvyknutí na St. Petersburg zemi. Najvyššie známky Rokoka v ľavej diela architekta A. Rinaldi. Napríklad, jeho práca v Oranienbaum (Palác Peter III a najmä Čínsky Palác) majú odlišné znaky Rokoka. Plot terasy Čínsky Palace je skvelý príklad umelecké kov Rokoka éry. Teda I. Grabar poznamenať, že v Čínskej Palác cítiť blízkosť Rokoka umenie Číny: mnohí m'ktoré, mäkké časti, mimo Európskeho prechody.

Viac ako dve z týchto štýl, dal, samozrejme, klasicizmu - jeho budov sa zachovalo v dostatočne veľké množstvá. "Klasických" art kov je výrazne odlišné od Baroka a Rokoka: to je oveľa prísnejšie. Zloženie mreže v klasicizmu je založené na niekoľkonásobné opakovanie jedného a toho istého prvku, ktorá je samostatnou historikov umenia s názvom "clip" - to je silne pretiahnuté a vyhladzuje, oválne. Položky s'sú vzájomne prepojené prostredníctvom krúžku a málo horizontálnych pruhov. Všetky prísne, č pretentiousness! Len niektorí majitelia domov si mohol dovoliť pridať vlastné monogram. Napríklad, v Múzeu histórie mesta je uložený toto pole s monogram - bolo prijaté v priebehu demolácia domu číslo 9 v bialinski ulici. Je takmer nemožné sledovať autorstvo tieto rošty, ktorý často sa od seba líšia len v časti plnenie dekoratívny pás (kruhu, oválu, šošovica ", jazdcov, diamanty) počet zásuviek. Najviac skromný z nich nie sú ani zásuvky - namiesto toho, svorky, zapínanie detaily. Diamanty, mimochodom, bol menej často používajú kruhy a ovály, jeden z prvých takýchto rošty možno vidieť na Bobrinsky Palace (Admiralteisky kanál nábreží, 33). Avšak, podľa kritikov, v petrohrade nie nájsť úplne identické klasické balkónom! Pomocou minimálne prostriedky umelecké kovanie, a neskôr, ako komprimovaný odlievanie železa, architektov podarilo dostať zo situácie prostredníctvom zbraní, na ktoré balkón bol pripojený. Konzoly boli vykonané zvyčajne zo žuly, ale ich forma bola veľmi rôznorodá. Avšak, ďalšie žula ešte dal miesto kovov, liatiny zátvorkách kopírovať Kam'Yana. Ale nie všetky architektov na uspokojenie chamtivosti vážnej formy, napríklad, Y. M. Felten často používa Gotický motívmi, aj keď, podľa I. Grabar, bolo to stále "hrať Gothic": Gotické prvky a princíp ich rozloženie je úplne klasický.

Klasicizmu, ktorý prišiel tesne po vojne 1812, tzv Ríše, a Tvorcom je Petersburg verzia bola architekta K. I. Rossi. Pretože iba zomrel dole víťazného vojny, dekoratívne prvky z ocele vo veľkých počtoch, aby patria antické vojenské predmety. Je to sranda, že štýl, takmer podaných Napoleon ako Imperial, bol zamietnutý vo Francúzsku sám, ale podarilo prežiť v krajine, ktorá porazil Ríše. Légie známky s eagles, kopije, meče, štíty, šípky vyplnené Petersburg kovové dekor. Našťastie, väčšina balkón mreže boli oveľa miernejší vplyv Ríše: on sa zjavil v triple Vavrínových vencov na vertikálnych stĺpov a horizontálnych dekoratívny pás obmedzená iba grécky meander. Na druhej strane, normálne spoločný dom by nemal visieť okolo vojenskej tému, a Ríše sa stal nečakane, nie klasický-hľadá formy: "váhy" (ohnuté v pohode malé oblúky) a "palmy" (opakované mnohokrát štylizované palm) - je to zázrak, môžete vidieť na Umenie, štvorec, 3.

Štrajk zatiaľ čo železo, lei železa

Po klasicizmu vo všetkých jeho rúškom dosiahol vek eclecticism, alebo historicism. Toto okamžite zasiahli do kovu dekor. Eclecticism má zhromaždené v sebe funkcie predchádzajúceho štýly. Stal sa viac domy a viac balkónom, takže technológie z kovu práce boli vylepšené a boli zjednodušené a robil lacnejšie. Liatina prísť na zmenu viac prácny kovanie. Pretože model pre liatiny môžu byť použité opakovane, oceľ'grid-dvojičky. Eklektický súbor off vôbec vážne. Chcem staroveku? Prosím! - A na Novom Hermitage, ktorý bol postavený ako sklad antiky, bol popravený starožitné dekor, ale nie klasické, a geografiska. Chcem replika Renesančné umenie? - S'sú početné vegetatívne výhonky, kučery, mýtické postavy, draci, anjelov, vázy s ovocím, vtákov a zvierat. Renesancie, Baroka, Rokoka a ešte nedávno testovaný klasiky - všetky išiel do podniku, diverzifikácia fasád city budov. A Rímsko-gréckych motívy, a Gothic a Maurské. Samozrejme, že to nebolo presné dodržiavanie štýl, a kreatívneho spracovania to v prospech nový čas, vkusu zákazníka a architekt, a tiež nové technológie a materiály. Stal módny tzv. balkóny s markízy, slúži súčasne a prístrešok nad vchodom do budovy. Bohužiaľ, prežili málo, napríklad na Kutuzov hrádza, 4, " a keď sa hral v celej šírke chodníka, ako sa to stalo na Nevského.

V petrohrade s'vyšla prvá rastlina, ktorá sa hodí hmotnosť požiadavky na kovové dekor je zlievárne a mechanické factory San Galli (Ligovsky vyhliadky, 60-62). Tam boli vykonané na stožiare, balkóny, schodištia, Okná, mosty, pohreb pam'pamiatky, konzoly, balkóny, lámp, vázy, propertarian, fontány, zdvíhacie a parný stroj, skrine s kód zámky a mnoho vecí v domácnosti. Teda, takmer všetko, odlievanie železa, ktoré je zachované v petrohrade od tej doby, prišla z továrne San Galli.

Medzitým prikradol nový architektonický štýl, ani štýl a filozofia života, kritizoval všetky predchádzajúce prístupy. Bol to nádherný secesný, príklady, ktoré ešte stále zdobia naše mesto a ktorí sa neúspešne snaží napodobniť moderné švihákov a módne žien vo všetkých sférach umeleckej činnosti - od architektúry k obleku. Moderné mreže, brány, propertarian, svetlá, zábradlia, ploty výťahy - jeden môže donekonečna zoznam oskolok moderné, rozpadol v petrohrade a v zahraničí. Každý slušný kaštieľ, dokonca aj na púšti a chcel mať niečo moderné, aj keď konzoly, keď je konzola, aj keď rasstanovka. A aj keď revolúcie a vojny zle rozmaznaná "Panska dedičstva", moderny stále zostáva najviac zástupcu a pravdepodobne Petersburg štýl od času jeho oficiálnych činností. Mimochodom, vo výbere ilustrácií pre tento článok zámerne sme sa presunul preč od "otkatochnyh" druh známe o urban'objekty, dobre zrozumiteľné a prístupné pre diváka. Ponúkame vidieť krásu kovu na "riešenie", kde pôsobil ako o'loviť bezohľadní kolektory kovového šrotu. Nie je tajomstvom, že predrevolučných metal je tak oceňujú moderný Kováčska: je vyrobený na súčasná anglická koks, ktorých je viac.

Tatiana KHMILNYK, Alexander Potravny
www. regionavtica. ru

Zdroj: Vidieku dovolenku - www. zagorod. spb. ru

Zdroj: www. eremont. ru

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Яндекс.Метрика