Konštrukcia - niektoré na výstavbu zariadení na trhu žiť dobre? Globálna finančná kríza dostane drvivý úder k ukrajinskej ekonomiky. Kým vláda tvrdí o jeho vízie anti-kríza politiky, niektoré sektory domácej ekonomiky bola na pokraji úplného zrútenia. Tak, v poslednej dobe rýchlo sa rozvíjajúca stavebné zariadenia trh zažíva nie najlepšie časy. Tina SERGEEV KONKRÉTNE O STAVBE. Zmlúv V roku 2007, ukrajinský trh stavebných zariadení by im mohli závidieť iných odvetviach hospodárstva - v tomto segmente ukázali, stability a významné zvýšenie (z 15 na 50%, pre rôzne typy stavebných zariadení). Preto, počas prvého polroka 2008 a domácich výrobcov stavebných zariadení, dovozcovia väčšinou pracovali na už existujúce trate: budovy na úspech 2007, sa zvýšená záväzok'asano za rok 2008 "bezpečne" bola vykonaná. Výrazný nárast dopytu po stavebných zariadení z ukrajinských zákazníci boli nútené domáce subjekty stavebné zariadenia trhu vyplniť produkty ich obchodných platforiem. Avšak, na začiatku leta na trhu začal meniť k horšiemu, ktoré sa zaznamenalo značné zníženie spotreby vozidiel. Od jesene subjekty trhu bol uprostred krízy chaosu - dopyt po stavebných zariadení z ukrajinských zákazníkov má takmer vyschli. Treba poznamenať, že domáci trh stavebných zariadení sa stal druhý segment, ktorý trpel krízy v ukrajinskej bankového systému. Prvá vážna kríza zasiahne splnené sektore stavebníctva krajiny: úplná absencia dopytu od ukrajinskej zákazníkov bývania, problémy s financovaním a ako výsledok, - zmrazenie veľa o'objekty. Avšak, nejaký čas bol zaznamenaný určitej činnosti pre realizáciu komerčných nehnuteľností, ale na konci roka a tieto o'predmety absolvoval kompletný zmraziť. Teraz len v Kyjeve v takýchto situáciách, a to od 70% do 80% z realizovaných projektov. Avšak, ako odborníci na stavebnom trhu, v niektorých regiónoch, toto číslo je ešte vyššie - od 90% do 100%. Táto situácia by nie, ale ovplyvňujú stavebné zariadenia trhu. Nedostatok peňazí stavitelia viedli k úplnej strate záujmu v tomto segmente trhu. To je dokázané, Alexander MARKOWSKI, vedúci Oddelenia výstavby zariadení spoločnosti AMACO: "Všetko sa to začalo s ukončení financovania stavebných spoločností a bánk. Znížili sa objemy práce, nasleduje znížená nákup nového zariadenia. Nie je tajomstvom, že väčšina stavebných spoločností, bol nažive, a to na náklady priťahuje peniaze, a akonáhle tok peňazí má pokles pracovnej prestal. Preto, že dopyt po tejto kategórie spotrebiteľov pre stavebné zariadenia bola rovná nule ". Veľké nádeje zástupcovia sektora stavebníctva bol položený na politické vedenie krajiny, ktoré je pomocou včasné schválenie anti-kríza návrhov zákonov, ako aj prijatie rozpočte by mohlo urýchliť zotavenie stavebníctva von z krízy. Spolu s nimi dúfal, že najlepší hráči na trhu stavebných zariadení. Avšak, spory medzi rôznymi pobočkami vlády na to, čo protikrízové program lepšie, viedli k ďalšiemu prehĺbeniu krízy v domácich stavebníctva. Na začiatku roku 2009 nepriniesol žiadne zmeny na trhu stavebných zariadení. Dočasné ťažkosti? Nedostatok dopytu od zákazníkov v stavebníctve zariadenia viedla k tomu, že obchodné poschodí domácich výrobcov a firiem, ktoré sa zaoberajú dodávky stavebných zariadení v zahraničí, boli preplnené produkty. V snahe vyriešiť problém, spoločnosť začala znižovať ceny, ale to nie je viedli k očakávaným výsledkom je ochotný nákup vybavenia aj na tieto výhodné podmienky, prakticky nebola. Podľa Alexander MIARKOVSKYI, v súčasnosti je na trhu obrovské množstvo ponúk od predajcov stavebných zariadení za veľmi atraktívne ceny, ale situácia nie je postihnuté, pretože činnosť kupujúci je takmer na nulu. Ešte pred novým rokom prázdniny, ukrajinského trhu, bola zaplavená vlnu rôznych akcií a predaj z hlavných dodávateľov stavebných strojov. Spoločnosť snažil všetkými prostriedkami, aby prilákať tých pár zákazníkov, ktorí zostali v hotovosti. Niektoré firmy ponúkajú aj dlhšie oneskorenie platby, zatiaľ čo iní dali darčeky pre každého potenciálneho klienta. Ale požadovaný výsledok najviac súčasťou týchto akcií nedosiahne, ako potenciálnych kupujúcich skúsených problémy s financiami, alebo počkať a uvidíme postoj. Výsledkom takéhoto pokoja, všetkých hráčov na trhu stavebných zariadení utrpeli obrovské straty a bol na pokraji prežitia. Je jasné, že v takýchto ťažkých okolností, mnoho spoločností, ktoré ponúkajú výstavbu ukrajinskej zákazníci, bol konfrontovaný s tým, prehodnotiť svoje zásady a definícia počet prioritných oblastí pre ďalší rozvoj. Priority, subjekty trhu bolo znížené náklady a úspory na všetko, aj na zamestnanca... Cesta z krízy Podľa odborníkov z trhu, aby sa prežiť v ťažkých krízových podmienkach, spoločností - výrobcov stavebných zariadení na základe situácie na trhu, musia byť otvorené v ich práci, k novým horizontom. Podľa Alexander MIARKOVSKYI, veľa operátorov na trhu stavebných zariadení už pochopili, že kríza bude trvať dlho, preto sa niektoré z nich začali výrazne znížiť náklady: niekto má znížiť platy, niekto poslal zamestnancov vziať neplatené voľno, niekto rez pobočky. Avšak, takéto spoločnosti, ak prežije, bude stratiť svoj podiel na trhu, tak na obnovu infraštruktúry nebude ľahké. (Už v roku 2008 sa v mnohých podnikových praskla z dôvodu nemožnosti splniť povinnosti'asano veriteľom. ) Tí, ktorí sa vymaniť z krízy s minimálnymi stratami, sa bude cítiť na vrchole. Zvyčajne prežiť tie podniky, oblasti činnosti sú diverzifikované. To je zrejmé v spoločnosti AMACO, ktorý predáva nielen výstavbu, ale aj poľnohospodárske stroje, semená, hnojivá, obchodná doprava, a tak ďalej, Tento prístup nám umožňuje úspešne spravovať finančné toky v podniku, a aby sa zabránilo zníženiu servisný personál. S týmto vyhlásením a súhlasíte s tým, odborníkov OOO "Zeppelin Ukrajine. Podľa nich, diverzifikovaná výroba, ktorá je v súčasnosti cvičí spoločnosť Zeppelin Ukrajina", okrem výstavby zariadení na trhu funguje aj v ťažobného priemyslu, poľnohospodárstva, v oblasti motorov a elektrárne pre dieselové generátory), dáva príležitosť rozvíjať aj v krízových podmienkach. Napriek rôzne stratégie na prekonanie krízy, dnes hlavnou úlohou každého spoločnosť sa zaoberá výrobou alebo predajom stavebných zariadení na území Ukrajiny, je zachovanie predaja. Vzhľadom na zložité postavenie zákazníkov v podmienkach finančnej solventnosti spustiť túto prácu budú jediní, ktorí budú schopní prístup spotrebiteľov s komplexnej ponuky a poskytujú rôzne finančné programy pre výpočty. Napríklad, v HC "AvtoKrAZ", vyvinula program "KrAZ Leasing", ktorý je zameraný priamo na spotrebiteľov v podmienkach finančnej krízy. Program poskytuje prenájom stavebných strojov na obdobie troch rokov s zálohovú platbu vo výške 10% a úrokovej sadzbe 17%, čo je oveľa efektívnejšie úverové schémy. Navyše, mnoho výrobcov stavebných zariadení budú nútení, aby svoje aktivity zamerali nielen na hlavných výrobu, ale skôr na rozvoj ďalších oblastí, pri zohľadnení tendencií trhu. Ako svetová prax ukazuje, v podmienkach krízy, keď nižší dopyt po nových zariadení na zvýšenie objemov predaja a spotreby náhradných dielov. Ľudia nebudú kupovať nové autá a maximálne zaťaženie existujúcich zariadení, dôraz na opravu. Preto už dnes mnohé firmy robia veľký dôraz na servis a záruka údržba zariadenia v prevádzke klientov. V každom prípade, financovanie servisné programy nebudú pozastavené alebo znížiť. Podľa odborníkov na trhu, v tejto súvislosti, v position môže byť dovozcovia stavebných strojov, ako boli stanovené služba siete a možnosť naliehavé, dodávka náhradných dielov. V rovnakom čase, dovozcovia osláviť skutočnosť, že s najväčšou pravdepodobnosťou, prvé krízy začne ukrajinských výrobcov na úkor rozpočtu investícií na rozvoj stroj-stavebný priemysel ako celok. Naopak, vláda sa tiež rozhodla podporiť predaj domácich výrobcov stavebných zariadení prijatím Zákona Č. 3430 "Na zmene niektorých legislatívnych aktov Ukrajiny o minimalizáciu vplyvu finančnej krízy na vývoj automobilového priemyslu a ďalších odvetví národného hospodárstva)". Podľa tohto dokumentu, na nákup zariadenia pre verejné prostriedky, preferencie, je uvedený na domácich výrobcov. Avšak, prijať také opatrenia, ktoré môžu mať vplyv na rozvoj domáceho trhu stavebných zariadení. Po prvé, zákon bude mať za následok významné zníženie počtu dovážaných výrobkov, ktoré na najlepšie časy pre ukrajinských zákazník chýbala. Po druhé, bude to viesť k nezdravým hospodárskej súťaže na trhu. Leasing a prenájom Treba poznamenať, že finančná a hospodárska kríza mala negatívny vplyv nielen na dopyt a predaj stavebných strojov, ale aj zlomil oboznámení sa subjektov trhu a zákazníkov schéma na nákup vybavenia. V nájomných zmlúv na nákup stavebných zariadení, ktoré pred krízou bol populárny medzi zákazníkom ruskej, dnes už takmer neexistujú. "SV'vzhľadom na finančnú krízu, mnohí leasingové spoločnosti majú pozastavené aktivity, a niektoré zmizli z ukrajinského lízingovom trhu. Tie, ktoré zostali, tvrdené požiadavky na nájomcov, zvýšené úrokové sadzby, a záloh. Pre mnohé firmy teraz ťažké získať lízingu. V predkrízových časoch, o 35% transakcií na obstaranie stavebných zariadení bolo zaregistrované na lízing systému ", - povedal Alexander MARKOWSKI. Dnes, mnoho leasingové spoločnosti, podľa Tatiana saus, Generálny Riaditeľ lízingová spoločnosť "Laska Leasing", skôr akútny problém non-platby. Najmä od zákazníkov, ktorí si kúpili zariadenia pre stavebníctvo. Lízingových spoločností pochopiť zložitosť situácie - finančná kríza sa ponorila takmer úplnú stagnáciu celý stavebný trh, tak peniaze na úhradu na nájomné zmluvy s stavitelia, nie je tu. Mnoho lízingových spoločností ísť na nejaké ústupky zákazníkom pokračovať zmlúv, platby, skúste lojálny prístup ku každému zákazníkovi. Ale situácia nemôže zostať nezmenené, pre leasingové spoločnosti majú taktiež úverové záväzky'asano bankám. Preto je možné, možnosť, ktorá je obzvlášť nebezpečný defaulters stavebné zariadenia budú stiahnuté a prenajíma sa spoločností podieľajúcich sa na procese výstavby. Odborníci označiť, že teraz sa začala rozvíjať aktívne segment prenájom stavebných zariadení. Pred krízou, napriek pomerne vysoké ceny za stavbu, zákazníkov radšej kúpiť. Preto, prenájom trh takéto zariadenie v našej krajine bola slabo vyvinuté. Zúčastnili sa na ňom pomerne málo spoločností, ktoré sa podieľajú na dodanie stavebných zariadení na prenájom. Niekoľko veľkých subjektov, ktoré realizovali technika na ukrajinský trh, tiež mal majetok smer prenájom zariadenia. Dnes takmer všetky hlavné predajcovia stavebných zariadení, nie je schopný predávať zariadenia, začal prenajať. Prenájom strojov spoločnosť, ktorá nedostatok základných prostriedkov na jeho kúpu. Tak, teraz domácom trhu prenájom stavebných zariadení je pomerne nasýtený. Nezabudnite, že stavebné firmy, samotní, ktorí kvôli kríze sú nútení stáť, začal mať majetok prenajímaný. Ako sa môže zmeniť situácia v segmente prenájom v blízkej budúcnosti je ťažké predpovedať. Nie je vylúčené, že po "otepľovanie" v ukrajinskom stavebníctva, zákazník bude výhodnejšie kúpiť vybavenie, ako si ju na prenájom. Predpovede prevádzkovatelia Podľa analytikov zložitej ekonomickej situácii v krajine budú dodržané aspoň ďalšie 2-3 roky. Ako uviedol Alexander MARKOWSKI, v súčasnosti a staviteľov a subjekty trhu stavebných zariadení vzal čakať-a-poloha. V prvom rade by sa mali oživiť finančné inštitúcie a začať nalievanie v o nedokončených'objekty. Len po určitú dobu stabilnú podporu výstavby bánk, bude možné hovoriť o začiatku oživenie priemyslu. Niektoré kroky zo strany štátu (daňové úľavy, odložený splácanie úverov). Ale aj napriek depresívne situácie v priemysle, subjekty trhu stavebných zariadení majú veľké očakávania, v roku 2009 v budove veľké priemyselné objekty'objektov, ciest a infraštruktúry pre Euro 2012. Podľa prognóz odborníkov na trhu, kým ostatní budú môcť prekonať krízu dôsledky výstavby ciest organizácie, pretože priemyslu je vybavený štátnej podpory. To je dokázané, vedúci Štátnej službe diaľnice Ukrajiny Vadim GURZHOS. Podľa neho v najbližších rokoch plánuje vybudovať 301 km nových ciest, oprava 1, 25 tis. km a rekonštruovať 80 km ciest. Teda zo štátneho rozpočtu na práce na ceste v roku 2012 sa plánuje vyčleniť 15, 8 miliárd UAH, vrátane s atrakcie kreditov v hodnote 12960000000 UAH. Ukravtodor plánuje prilákať 13980000000 UAH na výstavbu veľká okružná cesta okolo Kyjev (11040000000 UAH) a nový cestný Lviv - Krakovets (2, 94 miliárd USD) na základe koncesie podmienok. Pre práce na ceste v rámci prípravy na Euro-2012 v roku 2009 sa plánuje vyčleniť 8832000000 UAH, vrátane 3213000000 UAH zo štátneho rozpočtu a 5619000000 UAH z iných zdrojov (v SV'vzhľadom k ťažkej hospodárskej situácii "Ukravtodor" sa bude snažiť prilákať veľké množstvo peňazí na účet investorov, nie štátny rozpočet). Takže priemysel je schopný prijímať finančné prostriedky, a výrobcov a dodávateľov stavebných zariadení - veľké objednávky. Veľa bude závisieť od práce vlády a situácia na zahraničných trhoch. Ak vláda bude podporovať bánk, ktoré následne bude pokračovať v poskytovaní úverov na stavebné spoločnosti, finančná kríza je nevýznamný vplyv'je na trhu stavebného zariadenia. V takejto situácii, na trhu môže byť nie menej ako 20 až 30%. Podľa odborníkov, situácia na domácom trhu stavebných zariadení sa môže zmeniť, a to do konca prvého štvrťroka 2009 A oni majú? Protikrízové opatrenia zahraničných účastníkov trhu ... Napríklad, najväčší Európsky výrobca stavebných strojov Volvo rez 850 pracovných miest na rastliny vo Švédsku. Spoločnosť Terex deklarované zníženie 17% pracovníkov na všetkých našich podnikov. O niečo lepšia je situácia Britského výrobcu stavebných strojov JCB im zatiaľ podarilo vyhnúť straty zamestnania. Vláda zistí, aby jeho podriadení kompromis riešenie: 4 tisíc zamestnancov dobrovoľne dohodli na zníženie jeho platu o 50 libier za týždeň, aby sa zabránilo prepusteniu 350 kolegov. Ruskí výrobcovia stavebných zariadení, ktorých výrobky sú v predkrízovom čas bol najobľúbenejší v Ukrajine, šiel k zníženiu. Väčšina z nich nie sú len zamietol časť zamestnancov, ale sa prepne na krátky pracovný týždeň. Tak, na zníženie kapacity uvedené JSC "KAMAZ". Ale vedenie závodu sa rozhodol zastaviť výrobu, ako iné ruskej spoločnosti, ale iba upozorniť spoločnosť šesť-až štvordňový pracovný týždeň. Režimu, ktorý bude trvať až do mája 6, 2009, Rastlina je nútený znížiť produkciu z dôvodu poklesu dopytu pre dump a Kranevo technika na časť stavebníkov. Podobná situácia existuje v iných stroj-budovanie spoločnosti z Ruska. Vo SV'v súvislosti s pozastavenie výroby CJSC "Čeľabinsk stavebných a cestných strojov" (vstupuje do podniku "Základný prvok"), 2 tisíc zamestnancov boli odoslané na dovolenky od 1. decembra do 1. februára 2009 pri zachovaní 2/3 z priemernej mzdy. Dôvodom pre toto rozhodnutie je poklesu spotrebiteľského dopytu pre vyrába podnik, stavebné zariadenia. Budúci rok, riadenie poznámky ChSDM, objem výroby budú upravené v súlade s požiadavkami trhu. Protikrízové program "Uralmashzavod", znamená presun na štvordňový pracovný týždeň, zníženie pracovných hodín o dve hodiny, zníženie administratívneho a ostatné náklady. Okrem toho štát nebude trvať nových zamestnancov. Tieto opatrenia sa budú v platnosti minimálne do konca roka. Dôvodom pre zavedenie prísnych úsporných režimu, podľa "Uralmashzavod", bolo odmietnutie počet zákazníkov, hutníckeho a ťažobného zariadenia, ktoré boli predtým podpísané zmluvy alebo odloženiu ich realizácie, čo malo za následok zníženie peňažných tokov spoločnosti je takmer trikrát. Ruský výrobca rýpadlá - "Stroj-budovanie spoločnosti KRANEKS" je odoslaný v novembri na nútenú dovolenku, je asi 1, 5 tisíc zamestnancov. V roku 2007 konzultácie bolo vydaných 52 648 nákladné autá, a pre rok 2008 spoločnosť plánuje zvýšiť o 60 tisíc áut. Tendencia k zvýšeniu výroby v roku 2008 zostal až do augusta rastlina bola odobratá 10 % vozidiel viac ako v roku 2007, Ale kríza zmenila situácia: v roku 2009 spoločnosti kapacita môže byť znížená v viackrát. Ukrajinských výrobcov stavebných zariadenia je tiež zažíva ťažké časy. Najväčší domáci výrobca stavebných strojov "KrAZ" oznámila prechod na štyri dni pracovného režimu. Okrem toho, na 7% pokles zamestnancov podniku. Priľahlých k "KrAZ" Kremenchug auto Montáž strojov, ktoré sa v ich priestoroch zaoberá montáž Čínsky ťažké nákladné automobily FAW, od novembra aj znížený pracovný týždeň na štyri dni. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий