História keramická dlažba, ako pred materiál, siaha hlboko do storočí. Prvé vzorky z dávnych keramické dlaždice boli nájdené v Mezopotámii. Jeho veľkosť, bolo to ako mozaika. Počas vykopávok v drevnerussky mestá Susa a Persepolis bol nájdený keramické dlaždice veľkosť 15x15 cm a hrúbkou 1 cm Keramická dlažba bolo jedným zo základných stavebných materiálov v starovekom Egypte, Chaldea, Asýria a v Ríme. Visokopillya vzoriek majolika začali byť vyrobené v Taliansku, Španielsku a Holandsku od konca IX storočia, keď prišiel do tajov tvorby keramické obklady z Egypta. Sú vyrobené z hliny ťažila na ostrove Mallorca. V Španielsku začal robiť transparentné glazúra, ktorá bola pokrytá porézne dlaždice.
V Rusku keramické dlaždice s'objavil sa v IX storočia s príchodom Kresťanstva, pred tým, ako stavebný materiál bola použitá predovšetkým kameňa a dreva. Staré dlaždice, ktoré vyložil rúra, nikdy to nie stratil svoju krásu na tento deň. Historici hovoria, že keramické dlaždice, kvôli jeho trvanlivosť, pohodlie a mobilitu, hrali úlohu v rozvoji písomného jazyka, vytláča skalné maľby. V 19. storočí dlaždice získal miesto medzi dokončovacie materiálov, je možné vidieť na steny, podlahy, kúpeľne, kuchyne, jej revet bazény a schody.
Staroveké keramické dlaždice boli vykonané s ohňom-pálenej hliny. Od tej doby, dlaždíc, výroba nebola zásadne zmenilo, ostatní boli len nástroje a zariadenia. To je, ako predtým, je založený na prírodných materiálov, rôzne druhy hliny s prídavkom živca a kremičitý piesok. V závislosti od surovinová základňa dlaždice môžu byť farbu od žltej až tmavo červené alebo svetlo. Celý proces môže byť rozdelený do etáp suroviny prípravy, tvarovanie, sušenie, náter glazúry a výpalu pri teplote 900-1300C.
Príprava surovín spočíva v mletie prírodných materiálov a miešanie ich v určitých pomeroch. Zmes môže pripraviť suché a vlhké. V mokrom procese sa uskutočňuje v odstredivky, kde, okrem suroviny sú metal-keramické gule a vody. Keď sa otáča v odstredivke gule zrazí a drvené surovín na štátnej vodnej suspenzie (kaša). Ďalej, potrebné pre homogénne miešanie vlhkosti je odstránené pomocou procesu fragmentácie (Protivorvotnoe striekanie hot slip air flow s rýchle odparovanie vlhkosti). Na upshot je zmes prášku, ktorý obsahuje 5-6% vlhkosti. Suchá metóda sa líši v tom, že suroviny je drvený bez pridania vody. Zmáčanie nastane neskôr v špeciálnych komorách.
Metódy tvorby keramické dlaždice môžu byť rozdelené do troch hlavných skupín: lisovanie, tvarovanie a iné. Pretláčané dlaždice vyrábať, prechádza cez otvory určitej časti mokré zmesi surovín. Táto metóda sa používa pri výrobe Cotto dlaždice a slinku. Stlačením tlačidla ísť žulové dlaždice, monocottura, cottura. Pretláčané dlaždice prášok sa získava zo riešenie, ktoré je uzavretá a lisované pod vysokým tlakom. Iné spôsoby formovania uvedený casting sklenené mozaiky a ručné tvarovanie. Okrem toho, každý režim tvorby je rozdelené do štyroch skupín pórovitosť a absorpcia vody je brať do úvahy.
Na sušenie výrobku odstráni nadbytočnú vlhkosť, ktorá je nevyhnutná pre tvorbu, jeho obsah je podaná na 0. 2%.
Medzi spôsoby použitia glazúra pridelil aplikácie vo forme granúl, pasty hmotnosť alebo strieka zavesenie. Použitie glazúra je možné kombinovať s kreslenie obrázkov. Jedným z najbežnejších spôsobov použitia obrázkov (obrázky, ozdoby, dekoračné prvky) na povrchu keramických dlaždíc je silkscreen, keď cez diery vŕtané v špeciálnej oka, farby a kresby.
Pálenie dlaždice, závisí od typu materiálu a môže byť aj primárny a v konečnom znení.
Pri výrobe dlaždíc hlavná pozornosť je venovaná také vlastnosti, ako absorpcia vody, mrazu odolnosť, povrchová tvrdosť, odolnosť voči stresu, zmeny v rámci akcie z horúcej pary, vzniku microcracks, odolnosť voči zmenám teploty.
Som článok napísaný špeciálne pre spoločnosť VIR. Na úplné alebo čiastočné použitie materiálov na odkaz www. eremont. SK povinné'povinné
Zdroj: www. eremont. ru